Wij zijn dit jaar naar Vancouver Island geweest en het was echt schitterend.
Helaas hebben we tijdens de whale watching tour geen orca’s gezien…
Nu willen we volgend jaar opnieuw naar Vancouver Island en graag vanuit
Telegraph Cove of omgeving een whale watching tour doen of een meerdaagse kajaktrip.
Weet iemand wat de beste reistijd is om de orca’s te spotten.
Ik zit al een tijdje op internet te speuren maar kom verschillende antwoorden tegen. Namelijk van mei t/m okt. Of alleen de zomermaanden juli t/m sept.
Kan iemand mij aan het juiste antwoord helpen?
En heeft iemand ervaring met zo’n meerdaagse kajaktrip? Zoja hoe was het?
Misschien ergens een reisblog wat ik kan lezen?
Ik was afgelopen 9-10-11 augustus in Port McNeill en Telegraph Cove, heb vanuit beide plaatsen whalewatch gedaan en beide keren vele orca’s gezien (een groep van meer dan 10) en beide keren 'n stuk of 3 humpbacks en 1 keer 'n minkywhale.
Het is wel zo dat 't er in augustus de ochtenden mistig/bewolkt kan zijn volgens de eigenaar van de B&B waar ik zat, dus ik had m’n ochtendexcursie in Telegraph Cove nog kunnen verzetten naar in de avond. Die in Port McNeill kon alleen maar 's ochtends tot half in de middag, maar omdat het rond 13 uur zonnig werd, ook daar nog mazzel met mooier licht en mooiere kleuren.
Wij waren half september in Telegraph Cove en hebben de excursie met Stubbs gedaan. We hebben toen 9 transient orca’s gezien (en 1 uit het water zien springen :D). Dezelfde dag zagen ze tijdens de middagexcursie 23 resident orca’s.
De dag erna hebben we een grizzly excursie gedaan vanuit Campbell River en toen hebben we op de terugweg ook weer orca’s gezien.
Stubbs houdt op zijn website een sightings log bij waarin ze per dag melden wat ze hebben gezien. Ik weet even niet hoe ver je kunt terug kijken maar anders zou je daar eens op kunnen kijken.
Het viel mij op dat ze daar in de laatste week nauwelijks orca’s meer hebben gezien, maar dat kan ook toeval zijn.