Beste reistijd route van Sydney naar Cairns

Hoi,

volgend jaar willen wij 5 weken met een camper van Sydney naar Cairns rijden. Ik heb al gekeken wat de beste reistijd is, maar ik zie overal iets anders staan. Wij dachten aan juni… dan is het daar volgens mij bijna winter!
Wie heeft er ervaringen…?

Andere tips zijn ook welkom!
Bedankt!

Als je vijf weken hebt moet je zo laat mogelijk uit Sydney vertrekken en toch nog voor het regenseizoen in Cairns aankomen. Zorg dat je rond half november in Cairns bent. Dat betekent in oktober uit Sydney vertrekken. Ik denk dat je dan qua weer helemaaal goed zit.
Hier het weer voor Cairns: Cairns - climate, averages and extreme weather records
En hier voor Sydney: Sydney - climate, averages and extreme weather records. Je ziet het, het verschil tussen juni en oktober is fors.
En als je er uit bent wanneer je gaat, laat het maar weten. Of zoek eens in dit forum op ‘Route oostkust’. Er zijn genoeg suggesties, maar ik voeg er graag nog een aan toe.

Hallo Willem,

Bedankt voor je reactie. We hebben besloten eind september te gaan. wij zijn er achter dat juni toch niet zo handig is.
Mocht je nog tips hebben wat we per se gezien moeten hebben dan hoor ik het graag.

ik heb idd al wat andere tips gelezen, maar iedereen zegt wat anders hihi! tja, smaken verschillen.

Groetjes Branca

Tja, iedereen zegt wat anders. Maar je zult het toch zelf moeten plannen. Een idee: Sydney, Blue Mountains, Waterfall Way bij Dorrigo Bellingen. Blue Mountains Bellingen is mooi via Muswellbrook, Tamworth, Armidale. Nimbin, Brisbane, Glashouse Mountains, Maleny, Kenilworth, Gympie, Mayborough, Hervey Bay, (Fraser Island), Gladstone, Rockhampton, Marlborough, daar links de Marlborough - Sarina Road op voor een stukje outback ervaring, Sarina, Mackay, Airlie Beach (Whitsundays) Townsville, Innisfail, Atherton Tablelands Waterfall Way, Mareeba, Kuranda, Cairns. Mocht je ‘te vroeg’ zijn, dan kun je doorschieten naar Daintree National Park en via Port Douglas naar Cairns rijden. Dan alsnog Kuranda doen, het rif op.
Zet het eens uit in Google Maps ofzo en probeer vooral een dagplanning te maken. Qua afstanden, tja, 500 - 600 km is toch wel het maximum, eigenlijk aan de hoge kant maar ja, de tijd dringt en er is nog zoveel te doen.
Zorg dat je aan een goede kaart komt (HEMA, niet de Nederlandse Hema). Die kaart zit ook in het boek Camps Australia Wide, waarin ook duizenden goedkope en gratis overnachtingsplekken staan.
Weet je al waar je de camper huurt? Vraag zeker een offerte bij www.totallycampers.com Is Nederlandse stel dat al sinds 1997 campers verhuurt via vrijwel alle maatschappijen. Ze communiceren (Skypen) in het Nederlands en je krijgt het boek Camps Australia Wide en bij een boeking gratis bij. Mocht je bij een ander boeken, dan kun je het boek kopen bij www.reizenoppapier.nl en laatst meldde iemand dat hij het had gescoord op Marktplaats. Daar staat er nu ook nog één op. Vraagprijs 50 euro, nieuw is het nu 55 euro, maar je hebt het er binnen de kortste keren uit.
Meld je maar weer als je over bepaalde plekken of delen van de route meer wilt weten.
Plezier bij het plannen
Willem