Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar de beste, bruikbare Djerba reisgids. Wie kan me helpen?
Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar de beste, bruikbare Djerba reisgids. Wie kan me helpen?
Hallo Mejuffrouwm,
Moeilijk te zeggen wat de beste, bruikbare reisgids is. Ikzelf gebruik zover ik dat nog nodig heb de Globus reisgids. Het is een pocketgids met heel veel wetenswaardigheden over heel Tunesie, dus ook over Djerba. De gids is verdeeld in verschillende rubrieken zoals ,eten en drinken, exursies en Tunesie ontdekken. Ook kun je veel informatie vinden op het internet. En de beste manier om er achter te komen waar je op moet letten en wat de moeite waard is om te gaan bekijken, is het te vragen aan mensen die er al een paar keer zijn geweest. Zij weten als geen ander wat wel of juist niet moet de moeite waard is. Een aantal mensen hier op het forum komen al jaren in Tunesie en/of Djerba. via een persoonlijk bericht of een mailtje kun je hen altijd om inlichtingen vragen.
Toen wij 5 jaar geleden voor het eerst naar Jerba gingen was ons leidraad voor vertrek de Lonely Planet gids.
Echter toen we aan kwamen bleek er op Jerba een wandelende enthousiaste reisgids te zijn, die alle reisboekwerken doet verbleken.Ik heb het over Ruud v.d. Pol.Helaas door de reisorganisatie waar hij voor werkt overgeplaatst naar een ander vakantieoord.
Heel jammer als hij er nog was geweest had ik je geadviseerd je geld op zak te houden en enkel op Ruuds advies af te gaan!!!
Hallo Mejuffrouwm,
De globus reisgids is inderdaad de beste, maar nu is er een nieuwe uitgave alleen over Djerba. Je hebt dus niet meer heel Tunesië erin zitten, maar alleen Djerba en een paar excursies vanaf Djerba.
Het boekje bevat ook allerlei plattegronden van o.a. Houmt Souk.
Het is een goedkope reisgids, maar wel een hele goede. Het isdn nummer is: 90-438-0440-1
Er staan allerlei soorten hotels, restauranten, adressen en tips in. Dus erg gemakkelijk.
Veel succes ermee!
groetjes Hugi
Bedankt voor je tip Hugi. de Globe reisgids over Djerba is zeer zeker de moeite waard en er staat heel veel in.
Van het Tunesisch verkeersbureau kreeg ik een mailtje met de mededeling dat er nieuwe brochures uit zijn over diverse streken en plaatsen in Tunesie en ook van Djerba.
Je kunt die brochures gratis bestellen via hun eigen site, je kunt daar aanvinken welke brochures je wilt hebben en binnen enkele dagen heb je ze dan in huis. Het adres is www.ondektunesie.nl
Groetjes,
Marianna
Hey allemaal,
Ben inmiddels op Djerba geweest. Ik had de reisgids van Elmar mee, die viel tegen zat niet eens een goede kaart in, en twee engelstalige gidsen. Ben vergeten hoe ze heette, het was geen lonely planet, maar het waren duidelijke gidsen. er stonden kaarten in van de belangrijkste plaatsen. erg handig dus. Ik leg het liefts meerdere gidsen naast elkaar dan krijg je het beste beeld.
De reisgids waar Hugi het over had had is een uitgave van de witte boekenhal.
Een wat luxere uitgave is van Deltas en te koop of te bestellen bij iedere boekenwinkel.
De naam is: Djerba ontdekken en beleven
en het isbn nummer is 90-447-0145-2. De prijs is 7.95 euro.