ik ben net terug van twee maanden thailand en vertrek het einde van dit jaar terug voor een langere periode. ik zou van chiang mai laos willen binnenkomen en dan zo door naar combodja en vietnam of omgekeerd, ook nog niet uit wat het beste idee is na laos…
Maar ik denk ik de slowboot ga boeken vanuit chiang mai, maar ik vraag me af welke steden of dorpjes er echt aan te raden zijn door andere bagpackers om te stoppen. En wat jullie aanraden door te gaan eerst naar vietnam of cambodja?
Plaatsen waar andere bagpackers te vinden zijn maar ook plaatsten waar er eens geen toeristen te vinden zijn
Ligt eraan waar je van houdt. Is allemaal te lezen in een reisgids, bijvoorbeeld een Lonely Planet. Die hebben zelfs al de highlights voor je eruit gepikt, en diverse routesuggesties voorin staan. Die ga ik hier niet voor je overtypen als je het niet erg vindt.
Er zijn veel plaatsen in Laos die de moeite van een bezoek waard zijn. De meeste plaatsen in het land zijn niet toeristisch maar als je op de ‘toeristische route’ zit kom je uiteraard diverse plaatsen tegen waar wel relatief veel toeristen zijn.
Ik ga de plaatsen ook niet overtypen. Op mijn site (maar ook op diverse andere sites en in boeken) staan deze vermeld.
Beetje toeristisch: Luang Nam Tha en dorpen in de omgeving.
Er tussen in: Vientiane
Toeristisch: Luang Prabang
Heel erg toeristisch: Vang Vieng (maar wel leuk :)). Op onze site kun je onze ervaringen in Laos lezen.
Beetje toeristisch: Luang Nam Tha en dorpen in de omgeving, Pakse
Er tussen in: Vientiane
Toeristisch: Luang Prabang
Heel erg toeristisch: Vang Vieng, Don Det