Van velen heb ik vernomen dat www.myvietnamvisa.com een handige site is. Zelf heb ik het niet gedaan, maar ga het een volgende keer wel doen. Je krijgt dan een Letter of Approval waarmee je heel makkelijk een visum kunt halen op de internationale vliegvelden van Vietnam (je hebt dus nog niet meteen een visum). Daarvoor moet je naar de desbetreffende balie gaan, je Letter of Approval afgeven en een pasfoto en (op dit moment geloof ik) 25 dollar.
Je moet bij Visa On Arrival ook het “Application Form for Entry and exit Vietnam” inleveren. Dat formulier kun je op die zelfde sites downloaden. Het is een A4-tje met 14 punten waar een pasfoto op moet. Dat kun je alvast thuis invullen, bespaart je weer tijd en er kan een rij staan (was bij mij niet zo). Onderaan staat dat je dat in tweevoud moet doen, maar ik heb nog nooit 2 nodig gehad (wel keurig meegenomen, maar geen pasfoto op geniet).
Je paspoort, de Approval Letter (online voor $20 aanvragen en via e-mail ontvangen) en het Application Form met pasfoto nog voor de douane bij het Visa On Arrival kantoortje aan de ene kant inleveren en bij de balie aan de andere kant van het kantoortje $25 cash betalen.
Lever ook in buiten je paspoort, 1 pasfoto ook het"on arrival form "in.
Anders krijg je dit formulier bij inlevering van je foto + paspoort en moet je dan ter plekke invullen.
Dit thuis invullen scheelt je dus weer een keer in de rij staan om dit in te leveren en daar invullen.