Beste Jungle Trek in Zuid-Oost Azie

Ik vroeg mij af waar je naar toe moet gaan wil je de meest ongerepte natuur zien in Zuid-Oost Azie. Ik wilde daar ook eventueel dan een jungle trek doen. Als iemand suggesties heeft zal ik het graag horen.

Waarom Zuid-oost Azië? Om het moeilijk te maken?
Kijk op: http://www.bloggen.be/erico
Voor meer vragen kan u mailen.
Vriendelijke Groeten.
Eric

Voor jouw vraag jvangorkum zeg ik:

Korowai, Agats, Holowun, Patipi, Kaima.

Gelegen in het zuidelijke stromen gebied van Nieuw Guinea. Ondoordringbaar, bergen, dalen, rivieren…rijkelijke vegetatie, paradijsvogels, , cultuurdiversiteit, wetlands, flora, fauna, bloedzuigers, slangen, mosquito’s. boomkangaroo’s, zwarte orchideeen, kusuma wijaya, en natuur Papoea’s.

Ander mogelijk gebied maar afhankelijk van vergunningen: Foja Gebergte westelijk van de Mamberamo rivierdelta waar deze maand nog nieuwe diersoorten/plantensoorten gevonden zijn.

Ligt allemaal op Nieuw Guinea.

Maleisisch Borneo, ook erg mooi…Gunung Mulu NP

Wat Vanua allemaal aanhaalt betreffende de mogelijkheden in Azië is correct. Dat kon hij ook vinden in iedere reisgids. Geef hem aub toch namen tot wie hij moet richten. Liefst niet commercieel of toeristisch. Dan wordt alles veel moeilijker. Ik doe dit echter wel op mijn site: *[Link door moderator verwijderd.] *
Het is echter wel in Brazilië gelegen.

Vriendelijke Groeten,
Eric Lornoy

Klopt Eric,

Niet alleen namen maar een hoop geld is ook een vereiste. Charter vliegtuigjes, en goede gidsen/vergunningen…

Ik ben op een paar plekken geweest die ik zojuist aanhaalde: Korowai, Patipi, Kaima. Hoewel nooit in de Amazone geweest zal het veel overeenkomsten hebben zo dacht ik.

Nogmaals als je echt een jungle trek wil in Zuid Oost Azie zou ik zeggen ga uitvoerig te werk, en schroom niet om geld uit te geven, een charter vliegtuig kost geld, tijd is geld… en 90% van Nieuw Guinea is min of meer jungle…

Groetjes

Beste Vanua,
Niet waar wat geld betreft.
Een expeditie in het Amazonewoud zoals ik beschrijf op mijn site kost veel minder dan u denkt.
Een ganse reis van 21 dagen met een expeditie in twee delen, één van 1 week en één van 12 dagen kost niet meer dan 1800,- Euro.
Hierin is ALLES inbegrepen. Alle vluchten en taksen zowel internationaal als nationaal. De boten, gidsen, brandstof, voedsel en enkele hotels. Denk erom dan hier geen winstbejag wordt nagestreefd.
Groetjes.
Eric

Ik woon op Nieuw Guinea. Werk voor de lokale overheid (Buro voor Toerisme) en ben daarnaast reisbegeleider voor verschillende Nederlandse, een Engelse, en Singaporese reisorganisatie’s die ‘Papua’ aandoen.

Het probleem is veelal de ondoordringbaarheid van Nieuw Guinea. Geen infrastuctuur. Alles moet met het chartervliegtuig. Om een idee te geven wat je betaald als je vanuit Jayapura (Provincie hoofdstad) naar Holowun vliegt; ligt achter Wamena (Baliem Vallei) $3000,- dat is een enkeltje. Daarnaast moet je nog vergunningen regelen betrouwbare gids en dragers/eten ed. En met die gids moet je zwart op wit goede afspraken maken! Anders naaien ze je.

Tante 10, of 20% kom je dan tegen en dat is geen fijne tante!

Alles is niet gestructureerd. Een gids kan een licentie hebben, maar nogmaals dit is Indonesie. In veel dingen vind ik Indonesie maar en teringzooitje; sorry voor het woord. Dan nog de mensen, met alle respect…maar zien ze je blanke kop dan moet je dokken. Betalen, en wordt je uitgemolken om een vergunning te krijgen om ergens naar toe te gaan, het ambtenaren apparaat is chaos. Het hele systeem is verrot, hoe lang wil je blijven…met een toeristen visumpje B411 van een maand schiet je nergens mee op als je een jungle trek wil doen. Neem minimaal een periode van twee maanden qua tijd om een jungle trek te nemen. En voor dat heb je weer een ander visa nodig…

Hi Eric,

Ik weet niets van de Amazone, heb een paar keer wat gezien op Discovery Channel en Nat Geographic. Zou ongetwijfeld bijzonder mooi zijn.

Ik heb het over Nieuw Guinea. Daar is alles duur. Wamena (Baliem Vallei) is de duurste stad van Indonesie…de prijzen aldaar zijn een ver-7 voudiging van die op Java…ondertussen misschien wel een ver-8 voudiging door de ingestelde BBM verhoging: regerings ingestelde accijns verhoging op brandstof. Wist je dat 40% van de Indonesische bevolking het moet doen met 2 dollar per dag …geen wonder dat er geript wordt als ze een blanke kop zien.

Naar Wamena kan ook goedkoper, Trigana Airlines; lijndienst (4 x per dag) een enkeltje Jayapura naar Wamena voor bijna Rp 500.000 en dan te voet richting Pasema en door naar Holowun afstand van 7 dagen lopen in normaal tempo, met stops en te voet naar Patipi uiteindelijk eindigend in Kaima en per vliegtuig (eventueel)weer terug naar Wamena of Jayapura. Kost geld en tijd. Nieuw Guinea gaat alles per vliegtuig, en als je echt afgelegen plekken wil bezoeken dan gaat dat per chartervliegtuig, die je dropt en een paar weken later weer komt ophalen. Anders zou ik zeggen boek iets commercieels bij een reisorganisatie laat alles voorkouwen en ga met een groep mee. Geen gedoe met visa, een begeleider mee die de kudde begeleid.

Je moet niet meer naar de jungle om acute diaree te krijgen.
Bezoek de site van die nep-Indiana Jones maar eens. Bescheidenheid staat niet in zijn woordenboek, en ik zou niet graag in de jungle zitten met zo’n verwaand iemand!
De vraag in dit topic ging trouwens over Zuid Oost Azië …

Beste Kohraya,
IK wist niet dat dit forum bedoeld is om mekaar te beledigen. IK dacht dat dit een informatief item was. Van mijnentwege was er in 't geheel geen beledigende bedoeling mee gemoeid. Heeft u geen deel van uw opvoeding gemist?
Van mijnentwege in ieder geval: I 'am sorry. U bent wel heeel vlug op uw tenen getrapt.
Einde discussie.
Eric

mooi gezegd :wink: kohraya

dat nieuw guinea verhaal klinkt erg goed vanua maar voor mij is het iets te duur:( als ik genoeg geld zou hebben zal ik daar zeker komen kijken zelf heb ik in Z.O. azie jungletochten gemaakt in thailand vanuit chiang mai een 3 daagse tocht de precieze plaats weet ik niet meer, en in maleisie in het taman negara nationaal park een 5 daagse tocht, in dit reservaat moet je wel oppassen dat je de juiste tocht neemt want er zijn ook door toeristen overspoelde tochten die naar een inheems dorpje gaan en met een bootje over de rivier varen :wink:

dit is dan wel wat meer voorgekouwd en toeristischer dan dan het nieuw guinea verhaal maar desalnietemin waren het toch leuke tochten:) en een aanrader hopelijk heb je er wat aan

Een aantal foto’s van de Baliem Vallei eo…richting Holowun.

Nog een paar foto’s voor de beeldvorming…

Om het af te leren; nog maar een paar foto’s…

http://forum.londoh.com/yabb/images/smilies/read.gif

nou vooruit…nog 3 foto’s voor de diehards

3 stuks extra…

Tot slot, alsof het niets is…2 foto’s erbij…

http://forum.londoh.com/yabb/images/smilies/vrolijk_26.gif

Voila…'t kan niet stuk met de foto’s

:whistle: …