Ik ga de hele maand december rondtrekken in Thailand. Ik ga de oost en de zuidkust bezoeken. Heeft iemand ervaring met het vinden van slaapplekken? Is het erg lastig om wat te vinden? Of zijn er veel mogelijkheden om ergens te slapen? December is namelijk wel het hoogseizoen… En heeft iemand nog een tip hoe ik het beste een hotel kan vinden?
Hoi Marianne,
Het vinden van slaapplekken is in Thailand geen enkel probleem. Vrijwel overal waar je komt zijn veel hotels en guesthouses waar je terechtkunt, zonder van tevoren te reserveren. Deze tijden van economische crisis maken dat alleen maar makkelijker.
Een keuze maken is misschien wat ingewikkelder. Stel je niet al te hoge eisen aan comfort, dan is een goedkoop guesthouse (v/a 500 baht per nacht) al goed, daarna kun je het zo duur maken als je zelf wilt, tot superluxe resorts aan toe.
Wat handig is is om je vooraf te orienteren op internet. Naar welke plaatsen wil je toe? En welke hotels en guesthouses zijn er allemaal. Op dit forum vind je onder informatie over hotels al goedbruikbare tips. Natuurlijk zijn er ook talloze links naar hotelinformatie over Thailand.
Wat ik zelf trouwens meestal doe, is wel voor de eerste drie nachten alvast iets te reserveren. Na een lange vlucht heb ik namelijk geen zin om eerst rond te slenteren, op zoek naar het beste/leukste hotel/guesthouse. Reserveren kan vaak per email. Maar ik heb ook weleens gebeld. Vaak is het doorgeven van je naam genoeg en hoef je geen aanbetaling te doen.
Naar welke plaatsen wil je allemaal gaan? Wat betreft Chiang Mai in het noorden heb ik wel een paar goede tips namelijk…
Groetjes,
Daan :chin:
Normaal als je naar de duurder hotels gaat heb je gewoonlijk geen problemen om in te checken(boven de 1000bath)tijdens deze periode,maaar als je eventueel naar guesthouses gaat in de geburen van kao san road is het wel aan te raden om optijd daar aanwezig te zijn(11:30/12:00)de meeste mensen checken dan uit(weekdagen)in het weekend is dit wel een ander paar mouwen,de meeste blijven tot maandagochtend!heb dit al ondervonden.g.s