Bergschoenen in Argentinie?

Hoi,

De titel zegt het eigenlijk al. Hoe nodig zijn bergschoenen in Argentinie?? Wat voor schoeisel is het handigste om mee te nemen?

Groetjes

De eerste wedervraag is wat ga je doen?
Ga je tangodansen, ben je een beachcomber, of ga je de Aconcagua beklimmen?
Hou in ieder geval de seizoenen en de mogelijke extreme temperatuurverschillen tussen noord/zuid/winter/zomer in gedachte.
Zelf neem ik op mijn reizen bergschoenen, teva’s en eventueel ‘stadsschoenen’ mee.

Loop ze!

Die wedervraag had ik al wel verwacht. Ik denk dat ik voor het grootste gedeelte goed kan lopen op slippers en goeie sportschoenen etc. Maar ik wete dus niet zeker of ik misschien toch op plekken kom waar ik wel bergschoenen nodig heb. Ik vroeg me dus af of er veel plekken zijn waar sportschoenen niet voldoende zijn, en wat die plekken zijn?

bergschoenen zijn een must in zuid amerika als je het mij vraagt.

Tsja, nog steeds ligt het eraan wat je wilt doen.
Argentinie is ongeveer zo groot als west-europa en je hebt er pampa, regenwoud, bergen, woestijn etc.
Als je in de dorpjes en steden blijft heb je genoeg aan sportschoenen, maar als je gaat kamperen en hiken zou ik toch maar stevig schoeisel meenemen.

groet Douwe

Voor echt “extreme” tochten (Aconcagua) zou je kunnen overwegen uitrusting (schoenen) te huren.

Bedenk goed dat als je lange afstanden loopt (vlak of niet), je schoenen nog steeds lekker moeten zitten - of dat nu in de bergen is of in de stad… slippers & veel lopen lijken mij niet echt een lekkere combi.

Ga je de bergen in, zou ik op z’n minst “gewone, hoge” schoenen overwegen. Sportschoenen geven over het algemeen niet veel steun.

Houd ook rekening met het weer: als je er in het regenseizoen bent, lijken gewone schoenen mij wellicht ook niet erg handig, als je niet wilt soppen in je schoenen - of na een paar dagen na 10 druppels regen al nattigheid voelen.

Maar goed, dit is slechts mijn mening