M’n vriendin en ik zitten er aan te denken om in mei 2011 naar Madagaskar op huwelijksreis te gaan (begin mei vertrekken). Nu horen wij alleen wat tegenstrijdige berichten over de bereikbaarheid van Tsingy in mei.
Op zich geloof ik dat mei wel een goede maand is om naar Madagaskar te gaan en Tsingy zou erg de moeite waard zijn en dus zonde om te missen. Zijn er mensen die ons hierover kunnen adviseren?
Ik bedoelde Tsingy de Bemaraha. Deze is door het regenseizoen niet altijd goed bereikbaar in mei.
Ik denk dat we verder vooral in het zuidelijke deel van Madagascar willen blijven.
Globaal willen we de volgende parken/gebieden bezoeken:
Andasibe
Ranomafana N.P.
Anja N.P.
Isola N.P.
Itafy (strand/snorkelen)
Morondave/Boabab Alley
Tsingy de Bemaraha
Volgens mij is hier wel een aardig rondje van te maken in 3 weken.
Waar we verder tegenaan lopen, is dat we bang zijn dat de vakantie te duur wordt. Voor tickets ben je al gauw € 1000,- per persoon kwijt. Graag zouden we alles zelf ter plaatse regelen, maar hebben begrepen dat vooral het vervoer lastig is. Een echt openbaar vervoer netwerk is er namelijk niet…
Hetzelfde “rondje” hebben wij net (helaas) achter de rug (3 mei weer in het kikkerlandje gearriveerd) en de -Grand Tsingy- is in mei heel goed mogelijk. Je krijgt vanaf Moronda misschien wel last van wandelende nieren, maar het is 100% de moeite waard. Echt heel indrukwekkend.
Alle bovengenoemde NP hebben hun eigen charme en we hebben volop genoten.
Wij hebben het rondje in 24 dagen via Ramartour met eigen chauffeur, zonder extra gids zonder rush afgelegd, met 2 extra ingelaste rust- cq. stranddagen in Morondava en Belo-sur-Mer. Aanrader aldaar: de eco lodge van 2 heel vriendelijke Franse echtparen en een schat van een kruising Labrador. Met uitsluitend openbaar vervoer zul je de door jullie genoemde route niet in 3 wk halen denk ik.
Vliegen is idd niet echt goedkoop: onze iets goedkopere vlucht: Naar Düsseldorf gereden, auto daar laten staan, dan naar München - Johannesburg - Tana. Best te doen.
Omdat we onze stapels Ariary’s zo goed hadden verstopt, hebben we nog 1 pakketje over. Dus zouden jullie die willen, laat maar weten. Voor de rest is VISA credit card het handigst en euro’s natuurlijk ook.
Wat een aparte bestemming voor een huwelijksreis!
En goed dat jullie er 3 weken voor uittrekken. Want het wegennet is niet enorm uitgebreid en je moet behoorlijk wat tijd uittrekken om je te verplaatsen. In het midden van Madagaskar heb je tussen de steden goede geasfalteerde wegen, maar bijvoorbeeld naar de Tsingy de Bemaraha moet je voorbereid zijn op een tocht die bijna een dag duurt en het hobbelt enorm!
Wij waren afgelopen zomer 2 weken in Madagaskar en wij vonden het een prachtig land met een heel lieve bevolking.
Misschien vinden jullie het leuk om ons reisverslag met foto’s van Madagaskar te bekijken. Dat staat op het adres: http://www.onestop-travel.nl/madagaskar/madagaskar-rondreis.html
Bedankt voor alle reacties! Ondertussen is het natuurlijk al lang mei geweest en zijn we helaas niet naar Madagaskar geweest. We vonden het toch wat te duur worden en hebben daarom besloten naar Zuid India te gaan met aansluitend een paar dagen Malediven.
Madagaskar blijft zeker op ons lijstje staan en we hopen er nog een keer heen te gaan!
Hallo Erik,
ok, zijn jullie al op huwelijksreis geweest, maar niet naar Madagaskar?
Oei, de datum had ik niet gezien… Hoe hebben jullie het gehad? Zuid-India staat ook nog op ons verlanglijstje.
De Malediven, daar zijn wij al wel geweest. Zie ons Malediven reisverslag met foto’s.
Floortje Dessing achterna, zeg maar.
:wereld: