Beoordelingen makelaars en projectontwikkelaars in Turkije

Camilla123, ik heb het niet zo zeer over reclame op de website maar webpagina’s waar vastgoed wordt aangeboden. Van reclame gesproken, als ik op uw link “beheerdersingreep, geen reklame voor eigen sites” klik kom ik steevast bij Vistaprint terecht ! Graag zou ik willen meewerken aan een beter klimaat om eerlijk vastgoed te kopen zonder bedrogen te worden want er zijn te veel cowboys op de markt. Op elke hoek van de straat vindt je er wel een.
Trouwens mijn appartement staat ook te koop maar krijg het aan de straatstenen niet kwijt omdat de makelaars er woekerwinsten bijdoen. Zie maar eens op “beheerdersingreep, geen reklame voor eigen sites”

Geachte heer de Pauw, helaas is er een storing op de website, ik heb contact met de hosting opgenomen en zij trachten dit nu in orde te maken.

Ik ben gaarne bereid uw appartement in de verkoop te plaatsen zonder woekerwinsten, ik begrijp wat u bedoeld de courtage ligt op 10% dus dat is uiteraard vrij hoog.

Als u de bezichtiging en afwikkeling van de verkoop van uw woning op u neemt ben ik bereid met u een andere fee overeentekomen.

Wellicht handiger als we per mail hier even verder over doorgaan.
U mag mij mailen, daar de oficiële site er vandaag de brui aan geeft geef ik u even een alternatief adres.

Wilt u eea verifiëren is dat geen enkel probleem, u vindt mij op linkedin met een zeer mooi referentiekader en u mag altijd contact opnemen met ons kantoor te helmond, waar ik voor recreatiemakelaardijduitsland werkzaam ben als salesmanager. Dus tot hopenlijk mails wellicht dat de aanvankelijke uithaal kan leiden tot een succesvolle verkoop van uw woning.

Mvg Camilla123

Zoals duidelijk zal zijn heb ik div links weggehaald. Dit omdat we niet ‘zomaar’ reklame mogen maken voor iedere makelaar die dit zou willen.
Natuurlijk via PB of mail kan een ieder veel voor de ander betekenen, maar we hebben “onze Franka” als huismakelaar, welke al jaren zeer bekend is, en zeer zeker betrouwbaar.

Dit topic is opgericht met de vraag of er een beoordeling is voor makelaars en ontwikkelaars, maar niet om elke makelaar of ontwikkelaar zichzelf ‘aan te prijzen’

Mocht dit nog vaker voor komen, zal ik ook daarin eea wijzigen, of een ieder via PB vragen dit in de toekomst te laten
Vr Gr
Beppie1
Forumbeheerder

Bedankt Beppie1 voor je toelichting.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Beste lezers,
De wettelijke courtage in Turkije ligt op 6 procent.
De eigenaar of aannemer geeft 3 procent aan de makelaar en de makelaar krijgt 3 procent van de koper.
Deze wetgeving is overal terug te vinden in een makelaarskantoor.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Ik ben zelf eigenaar van een appartement in Alanya en ben daar nu 9 jaar en het is voor 90% altijd ellende met makelaars en van alle beloftes die men meestal doet, komt niets van terecht wanneer ze hun geld binnen hebben.
garantie die door de wet zijn vastgelegd hebben makelaars ook weinig over te zeggen want dat is voor de bouwondernemer en die doen opnieuw na veel problemen niets en zeggen dan, ga u maar naar een advocaat en begin maar een proces wat bijna gewoon onmogelijk is gezien de kosten en ook hier weer vaak advocaten die geld opstrijken en weer weinig doen.
En of je een Turkse,Engels of Nederlandse makelaar neemt, maak niet uit en hebben mooie verhalen en beloftes maar je moet nu gewoon puur geluk hebben dat vanaf begin tot eind alles mee zit en niet tegen problemen aan loopt.

Kijk gewoon zelf rond en praat gewoon met eigenaren en als je weet wat je zoek, neem dan gewoon een aankoop makelaar in je eigen taal, vertel hem wat je wilt en zoekt en welke prijs je ervoor over heb, en dan gaat hij op zoek en komt met een aantal woningen via mail en als er iets bij zit, komt u zelf kijken zonder huis in of uit te lopen en bevalt de woning, dan gaat hij onderhandelen over de prijs want dat is door vele makelaars ook vaak verschillend en krijgt het meestal veel goedkoper dan u zelf of de gewonen makelaar en als u dan koopt en met alles tevreden bent, betaalt u van de goedkopere prijs zijn provisie en u blijft dan nog goedkoper en ben beter af zonder veel te zoeken of afgeleid te worden door allerlei mooie verhalen.

Ik zie dat u uw eigen huurappartement wel promoot in een ander topic. Dus mensen moeten makelaars niet vertrouwen maar u wel? Scheeert u alstublieft de mensen niet allemaal over 1 kam. Ik werk als makelaar en ook na de verkoop biedt ik de mensen een goede service. In elk beroep kent men sluwe types. Dank u.

U lees als net zo duidelijk als u schrijft, ik verkoop niets ik verhuur alleen mijn appartement en die van vrienden staan bij mij op site vermeld.
Verder noem ik geen namen en het een gewone waarschuwing naar eventuele kopers, en als u daar dan niet mee eens kan zijn en dit als aanval ziet, dan moet men zich toch iets afvragen.

Aangezien u het over 90% van de makelaars hebt, lijkt mij wat overdreven. En probeert u scheeert maar eens met 2 e’s te schrijven. Inderdaad ja. Vandaar. cheer

Beste Forum lezers,
Ik ben het ook niet volledig eens met wat W.Blokland schrijft. Maar er zit een deel waarheid in zijn verhaal.
Niet alle makelaars zijn slecht, er zitten echt goede tussen.En dan denk ik, ik voel me niet bij die 90 procent waarover hij schrijft.Maar ik voel me dan bij die 10 procent goede makelaars.En daar ben ik blij om.
Maar misschien heeft W.Bokland slechte ervaringen met zijn aankoop,en daar kunnen wij goede makelaars helaas niets aan doen.
Maar iedereen heeft recht zijn verhaal te doen,zolang het niemand kwetst.En er zijn ook geen namen genoemd.
Het is spijtig dat altijd negatieve verhalen geschreven worden op een forum.
Maar tevreden mensen hoor je niet.Het zou mooi zijn moest ook eens iemand een positief verhaal vertellen.
Maar dat mensen moeten uitkijken als ze iets kopen in Turkije is zeker waar,er zijn inderdaad mensen die veel problemen hebben na een aankoop.En zulke mensen heb ik hier ook al geholpen.
Het is gewoon uitkijken met wie je hier zaken wil gaan doen.
Maar een verwittigd mens is er 2 waard.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Makelaars zijn er te veel vakmensen te weinig,de meeste zijn geïnteresseerd om snel geld te verdienen,van echte goede service kan geen sprake zijn,woon al jaren in alanya en heb zelfs ook een woning gekocht,al de makelaars waar ik mee gesproken heb bleken in mijn ogen geen makelaars maar gelukzoekers,heb uiteindelijk alles zelfs geregeld en ben redelijk tevreden,de kwaliteit van bouwen is niet te vergelijken met het thuisland,veel prijzen zijn zwaar overtrokken en geven geen garantie op goede woningen of villa’s,de buitenkant lijkt mooi maar de gebreken komen na 1-2 jaar te voorschijn,appartement,s van 100.000€ of villa,s van 250.000€ zijn niets beter dan goedkopere woningen of villa,s jammer maar helaas waar,er woord veel beloofd maar zelden worden de afspraken ook daadwerkelijk na gekomen ook dat is echt Turkije,dus mensen goed opletten en zo veel mogelijk alleen doen scheelt een hoop geld en zorgen,vertalers en notaris zijn overal te vinden da heb je geen makelaar voor nodig,

Hallo, wij waren al een paar jaartjes op zoek naar een huis in Turkije. We hebben daarbij echter geen gebruik gemaakt van een makelaar. Tot 3 x toe zagen wij televisie bijdrages: 1 keer in Nederland, 1 x in Duitsland en 1 keer in Turkije (beide via satelliet, ATV). Daar werden diverse appartement en huizen gepromoted van Artev Global. Wij zijn toen in february daar naar toe gegaan en hebben toen meteen toegeslagen. Zelfa de financiering was geen probleem. We hebben alleen gekeken naar objekten die al klaar waren. We kregen metten de sleutel. 10 Jaar garantie op het karkas, Tapu op naam, aftersales service: fantastisch. Er zijn veel makelaars die deze projekten ook aanbieden, maar dit is de direkte geheimtip. Pasop: koop wel direkt van Artev of van een bestaande klant van hun (die nog een hypotheek heeft bij hun.) Zorg ervoor dat u onder de Artevgaranties en services valt, want anders heeft u geen garantie van Artev. NU hadden wij misschien wel een paar voordelen, want mijn vrouw is Turkse en we hebben familie in gebieden waar we de objekten hebben bekeken. Inderdaad is de kwaliteit niet met de Nederlandse te vergelijken, maar dat zou ook niet normaal zijn. Een Engels, Frans, Amerikaans, Indisch of Pools huis is ook niet daarmee te vergelijken. Is dus overbodig om te vergelijken. Ons huis in Bodrum is verzekerd, op onze naam in de Tapu, 10 jaar garantie, bewaking, zwembad etc. Euro 120.000 voor ca 100 qm met 2 slaapkamers, 2 x bas, 2 x balkon en zonnedak vonden wij niet verkeerd. Ik kan weliswaar geen Turks, maar ze konden ook heel goed engels.

Nu dan toch eens iets positief over een huis aankopen in Turkije.
Meer vragen over een huis aankopen in Turkije mail me gerust .

franka60@hotmail .com

groetjes uit Kusadasi
Franka

1 like

hier in turkye is niets up to date.
het beste wat je kan doen is het stad uitkiezen waar je wilt wonen.
dan een auto huren het hele stad afgaan welke wijk je het leukste vind.
dan gewoon naar een paar makelaars gaan en vragen of ze in die buurt wat te koop hebben.
en niet gelijk ja zeggen vraag gelijk bij andere makelaars of ze die woning ook te koop hebben staan zo ja voor hoeveel.
want de prijzen verschillen enorm per makelaar.

als je toevallig in alanya wilt kopen bel of mail mij gerust.
ik help je graag verder.
vriendelijke groeten
hasan copur
hasancop@hotmail.com
0090 (0)507 581 94 50

Niet in zee gaan met Camilla, zolang je nog niets hebt gekocht is zij vreselijk aardig maar zodra je een huis hebt gekocht bij haar laat ze je vallen als een baksteen. Zij liegt alles bij elkaar en wat zij beloofd gebeurt nooit. Dus mensen kijk uit voor wereldrecreatie. Je kan wel bij keskinler kopen want dat is een goede projectontwikkelaar maar niet met Camilla de bedriegster.

Wij hebben een penthhouse-duplex gekocht van de firma neonproperties uit Didem-Akbük. In deze vrouwelijke makelaar zijn wij en vele mede-eigenaars zeer teleurgesteld. Van alles beloven maar uiteindelijk komt er niets van terecht. Na aankoop werden wij gewoonweg in de kou gelaten. De schuld werd altijd door geschoven naar andere personen. Ook de verhuur via dit kantoor verloopt zeer slecht en onprofessioneel. De schade en diefstal door de huurders werd niet vergoed. Nochthans werd er beloofd dat er een huurwaarborg zou gevraagd worden. Verzekeringen bij de makelaar aangegaan zijn ook niet in orde. Wij zijn bedot maar wens toekomstige kopers voor deze zeer onprofessionele makelaarster te waarschuwen.

1 like