Ik ben van plan een huisje of appartement te gaan kopen in Alanya. Aangezien er vele mensen gedupeerd zijn door onbetrouwbare makelaars ben ik op zoek naar alle adviezen en ervaringen van mensen die dit ook gedaan hebben of mensen die er iets meer over weten. Positieve en negatieve ervaringen zijn welkom.
Ik kan je alle nodige informatie geven die je nodig hebt voor de aankoop van een apppartement of woning over gans Turkije. Mail me persoonlijk; francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
Groetjes uit Turkije
Franka
Hoi,
Ergens heb ik gelezen dat als je een woonruimte wilt kopen in Turkije, je dat vooral nu moet doen ivm de regelgeving die gaat veranderen in Turkije!!
Wie weet hier meer van, alvast bedankt voor jullie reactie’s Groetjes Ilse
Ja, het is waar, ze zijn bezig nieuwe wetten te maken om het de buitenlander moeilijker te maken hier een eigendom te kopen. De turkse bevolking vind dat hun land uitverkocht word. Vooral de grensstreken worden totaal opgekocht door israel en dit in grote percelen bouwgronden in één keer. Maar voor ons europeanen zal het nog wel koopbaar blijven,maar je weet nooit, maar voor het ogenblik is alles nog zoals vroeger, ik heb onze advokaat en notarissen gesproken en die hebben tot op heden geen oficieele veranderingen medegedeeld gekregen. Dus er is nog hoop.Tenslotte ze zijn hier zo aan het bouwen aan wie zullen ze het anders verkopen dan aan buitenlanders.We houden dagelijks contact met onze notaris en advokaat en wachten af.
Groetjes uit Turkije,
franka
Daar zijn veel onbetrouwbaar makelaars in Alanya. Ýk woon
zelf in Alanya en werk samen met Versteeg makelaars in
Nederland. Ýk ken de markt goed en we werken samen met
bouwers in Alanya en omgeving, Als ik kan op jouw dienst zijn,
Ik zal niet zeggen dat alle makelaars niet goed zijn. Ik kan je alleen als raad geven koop altijd met een akte opgemaakt bij notaris in het turks en een beedigd tolk in eigen taal die de vertaling doet. Koop nooit als je de Tapu (eigendomstitel) niet gezien hebt. Laat door de makelaar controle doen of er nog schulden zijn op de tapu ook op andere schulden zoals electriciteit en water, telefoon en noem maar op. De makelaars die dit allemaal voor jouw doen,zijn goede makelaars.Ze moeten je ook helpen bij het openen van een bankrekening, een taxnummer aanvragen , je verblijfsvergunning regelen en nog veel kleine dingen. Daardoor kan je goede van slechte onderscheiden . Het commissieloon van de makelaar is 3 procent van de oude eigenaar en 3 procent van de nieuwe koper.
Zo , ik hoop dat je daar al iets aan hebt. Ben zelf makelaar ,maar wil niemand zwart maken. Iedereen moet leven. francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
groetjes uit Turkije,
Franka
Mijn naam is Kemal en ik ben Nederlands beédigd Tolk in Alanya.
Als u vragen heeft kunt u mij altijd bereiken op:
[EMAIL=“kemalkocas@live.nl”]kemalkocas@live.nl www.otc-alanya.com
0090 533 497 41 30