Dit wordt mijn allereerste solo-reis met een one-way ticket naar Thailand (Bangkok) maar ik heb nog nooit gevlogen.
Hier is mijn eerste vraag ivm. mijn ticket naar Bangkok:
Ukrain Airlines biedt een ticket aan van 280 euro (1-stop, ~14 uur reistijd )
Qatar biedt een ticket aan van 480 euro (1-stap, ~14 uur reistijd)
Ontdanks het feit dat mijn budget vrij ruim is wil ik de kosten gedurende mijn gehele reis (6 maanden) binnen de realistische en comfortabele maar toch zuinige perken houden. (ik ga niet voor luxe, maar ook niet voor een kamer vol ongedierte om toch nog die laatste euro te besparen, bij wijze van spreke)
Heeft er iemand ervaring met respectievelijk Ukrain Airlines en Qatar ?
En kan dan iemand wat vertellen over welke verschillen ik kan verwachten tussen zo’n ticket van 280 euro en eentje van 480 euro ?
Bonusvraagje: Wat is de gemiddelde kostprijs voor een one-way ticket die jullie in het verleden vaak betaald hebben?
Een retourticket is geen optie want ik weet mijn vertrek-datum en vertrek-luchthaven van het einde van mijn reis nog niet.
Ik denk niet dat deze data en locaties variabel zijn?
Een ‘open’ ticket biedt de mogelijkheid om de datum voor de terugreis later te bepalen. Zolang die datum valt binnen de geldigheidsduur van het ticket.
Mij is niet bekend of de retourvlucht vanuit een ander vliegveld/land ook geregeld kan worden wanneer dat vliegveld/land bij vertrek nog niet bekend is.
Als je een one-way ticket naar BKK koopt, houd er dan wel rekening mee dat je moet kunnen aantonen dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat (tenzij je een visum hebt). Bij aankomst in Thailand krijg je namelijk een visum-vrij verblijf van 30 dagen.
Indien je bij vertrek uit NL niet kunt aantonen dat je binnen 30 dagen Thailand weer verlaat, kan de luchtvaartmaatschappij je weigeren op de vlucht.
Toevallig had ik vorige week 2 mensen op kantoor die langer dan 30 dagen in Thailand bleven. Zij konden bij de incheck op Schiphol niet aantonen dat zij binnen 30 dagen het land zouden verlaten en hebben op de luchthaven een ticket naar een bestemming buiten Thailand moeten bijboeken.
zwaarmoedig is dat ticket zo spotgoedkoop? Vlieg al vele jaren naar deze bestemmingen maar let zeker hoe ze vliegen en ukrain air weet je wel waar de tussenlanding is. Maar goed is ieder voor zich quatar aardige maatschappij maar de favoriet is voor mij Singapore airlines. Veel plezier
he nOOb zie een foutje staan in mijn beticht ik bedoel het is zeker goedkoop sorry .
Maar wil je best uitleggen waarom Singapore airline ten eerste een service top goede stoelen en punctuele tijden.
Kortom de top maatschappij.
Ook hun vliegroutes bevalt me ze vliegen niet over Rusland en dat vind ik zelf erg belangrijk.
Emirates,garuda, hebben ook de goede routes ook super maatschappijen.
Wat quatar betreft 2 x mee gevlogen zeker prima maar 1 x koffers kwijt en vertraging van 6 uur en niets geen sorry of drankje op vliegveld.
Cathay pacific vind ik de minste stoelen en vluchtroute . Hoop dat dit je helpt en ik je voldoende heb geïnformeerd.
Anders je bent welkom nog iets te vragen.
Etihad, hebben wij ook goede ervaringen mee. Goede stoelen,goede service, de nieuwste films en lekker eten. Ook nog eens zonder vertragingen en niet al te duur. Zo goed bevallen dat we dit jaar weer met ze vliegen.