Ben jij al eens bestolen geweest in Thailand?

Ben jij al eens bestolen geweest in Thailand?
Stem hierboven in de peiling en je kunt eventueel je stemgedrag hieronder kwijt!
gegroet:Georgessiam

Misschien kunnen de meer ervaren reizigers ook enkele nuttige tips geven om het risico op diefstal te beperken? :slight_smile:

persoonlijk ben ik nog nooit bestolen in thailand of in welk ander land dan ook

enkele tips om diefstal te voorkomen, let goed op je spullen, loop niet te koop met foto toestel, video camera, laptop, etc, als je ergens de stad ingaat voor wat sightseeing neem dan je spullen mee in bijv een plastic tas en niet in een dag rugzak, hierdoor lijkt het of je wat inkopen hebt gedaan en je niet met intresante artikelen rondloopt, verdeel je geld over meerdere broekzakken zodat als je gerold wordt er slechts een deel van je geld wordt mee genomen

:chin:Een belangrijke tip loop niet zo tekoop met je waardevolle spullen bv mooie lap top, sierraden enbij het pinnen van geld houd je omgeving in de gaten stop zeker niet alles achterloos in je kontzak.
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

:chin:Ik bedoelde het zelfde je was me net voor
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

We zijn ooit eens bijna bestolen in Bangkok in China Town Wij liepen daar rond met een plattegrond in onze handen. Er kwam een vriendelijke man op ons af met de vraag of hij ons kon helpen. later kwamen we erachter dat de rits van mijn rugzak helemaal open stond! Niks van gemerkt, waarschijnlijk gebeurde dit tijdens de “hulp” van de man. Gelukkig zaten de belangrijke dingen diep in de tas maar tegenwoordig hou ik hem dus echt op mijn buik In grote steden en zorg dat ik belangrijke spullen op mijn lichaam draag. Verder echt nog nooit rare dingen meegemaakt tijdens onze rondreizen in Thailand. We hebben vaak eenvoudige accomodaties waar niet altijd een kluisje aanwezig is. Laptop e.d. laten we altijd in onze reistas zitten en is altijd goedgegaan. Paspoorten en pasjes altijd in kluisje doen of meenemen!

ja ik ben razend snel vandaag lol2lol2

Nou ikzelf ben bestolen geweest in mijn hotelkamer,moest je er wel bijvertellen dat ik dat moment in een ander wereld zat(dromenland)ze hadden mijn “peperdure gsm” euro’s gestolen.
Dit wil ik niet meer meemaken,dus in het vervolg een “singhaatje” minder drinken.

een zeer serieuze diefstal zelfs een vrouw heeft mijn hart gestolen

Jaap heb ik wat gemist in je dagelijkse leven?of was dat toen in het verleden?je spreekt toch dat een vrouw op je ziel heeft getrapt?

Nee ik heb dit nog nooit mee gemaakt en ik kom er al behoorlijk wat jaartjes (vanaf 94). Gewoon goed op je spullen letten en niet te koop lopen met dure spulen. Maar goed dit gaat op voor veel landen/steden in de wereld.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98601

De meeste diefstallen gebeuren in hotels,nachtbussen en nacht treinen.
Oplichtings praktijken zijn scheer en inslag in Thailand,één van de populairste=Gemscam.
De oplichter benaderd een toerist en zegt dat hij weet waar voordelige thaise antiekvoorwerpen,kunst of juwelen gekocht kunnen worden.
De toerist wordt per tuk tuk(of auto)naar meerdere winkels gebracht die allemaal gerund worden door handlangers van de oplichter.
Natuurlijk de als antiek verkochte waren zijn uiteraard allemaal kitsch en waardeloos.
Ook waar je moet voor oppassen en dat dikwijls te spraken komt is het volgende.
Neem niets aan van vreemden, vooral als u per bus reist want er zijn gevallen bekend van vriendelijke mensen die u snoepjes, fruit, drankjes of sigaretten aanbieden, die dan gedrogeerd waren met een sterk slaapmiddel, zodat beroven wel heel erg gemakkelijk werd

De vakantie maanden komen er aan Frank,dus heb ik hem er tussen geplaatst.
Het is goed dat mensen er worden aan herinnerd dat ze hun waardevolle dingen in het oog moeten houden.
Hoe heet dit gezegde;“voorzichtigheid is de moeder van de porceleinenkast”?
ff off topic:
groetjes:georges.

Bij mij is het ooit een keer geprobeerd door twee katoi het was mijn eigen schuld liep langs een donker stuk strand maar ze kregen niets te pakken :wub:. Ben snel in een taxi gestapt en naar de politie gegaan die kenden blijkbaar die twee en zijn er meteen op af gegaan.

Het geeft een negatief beeld voor nieuwkomers op dit forum ( volgens mij ) , Thailand is even veilig of onveilig dan een ander land.
Het is streng op straf en wetgeving maar er zijn nog andere landen die dit toepassen.
Dieven hebben wij misschien meer hier dan ginder…

waar heb ik dat verhaal nog eens gehoord van die 2 katois? lol2lol2
Misschien waren het dezelfde die mij hebben gepluimd in mijn hotelkamer??
Ik was ladderzat toen ik 2 vrouwen meenam naar mijn kamer,achteraf werd ik door een politieman attent gemaakt dat het 2 treezen waren die mijn geldbeugel en mijn peperdure gsm ontvreemd hadden.

Helemaal mee eens!

1. Sluit een goede reisverzekering af
  2. Laat dure spullen thuis (behalve camera), ook je foon
  3. Maak copietjes van je bankpasjes en scan deze in, zodat je ze ook digitaal hebt. Doe dit hetzelfde met een lijstje van pasjes blokkeren etc.
  4. Wees niet een te grote control freak, want dan trek je juist de aandacht en ben je juist een prooi, want dan zal er wel wat te halen zijn!

Je moet alleen niet teveel de toerist gaan uithangen en overal met geld gaan strooien want dan vraag je erom.