Ik heet Moritz Vamas ( das de afkorting voor Van Maassen) en ik ben een heuze Vlaming die al sedert 1976 op stap is in Azie en het Midden Oosten. Dat kwam eerst van mijn werk in het Diplomatieke Corps en later was ik gewoon niet meer in staat om in Belgie of zeg maar Neuropa te wennen. Alles was plots zo verschrikelijk kleiner en benauwder thuis. Sedert 1988 woon en werk ik nu in Nepal en India op en neer en heb het hier echt naar mijn zin. Nepal is een van die typische landen…of je raakt verslaaft of je loopt gillende weer weg. Man o man mijn vlaamse taal gaat erg snell achteruit en daarom ben ik nu hier in dit forum belandt. Ik spreek de godsganze dag Engels, Hindi en Nepalees en soms weet ik een vlaams woord niet meer…ik geloof ik word oud nu…maar ik blijf mooi hier aan de voet van de Himalayas…t’is gewoon te gek leuk hier.:dag:
Hoi Moritz Vamas,welkom op wereldwijzer!
Nou ben ook een belg en kan goed begrijpen waarom je de deur achter je toe hebt getrokken in Belgie!
Dank zij onze nieuwe regering kan ik nog blijven werken tot mijn 65 jaar(een echte schande,heb dan 47 jaar gewerkt als ik de leeftijd van 65 jaar heb bereikt)
Nou ik las in je berichtje dat je verblijft in Nepal?
De ervaring om Nepal te bezoeken is ondanks zijn zichtbare problemen wel een heel interessant land.
Dit is een land wat divers is, rijk is aan cultuur en religie en waar veel te doen is.
Indien je nog vragen of tips hebt over dit mooie land dat Nepal wel is,dan kan je altijd een berichtje posten in het Nepalforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog voor de toekomst,Moritz Vamas !
groet,georgessiam(Belgie)
wanneer ik nie op stap ben zoals nu (Pokhara… wegens de stank in Kathmandu tijdens de regens) dan woon ik in Pulchowk Lalitpur op mijn rented apartement. Dat heb ik altijd onderverhuurd wanneer ik langer dan een maand in Chennai in India ben. Daar in India doe ik aan bemiddelingen voor huur villas voor buitenlandse zakenlieden. Ik leef eigenlijk meer en meer van bemiddelingen van veilige onrorende goederen. Ik vraag een halve tot en met een percent van de somma. Mensen uit Europa onderhandelen liever met westerlingen over zulke zaken. Want Indiers en Nepalezen zijn nogal slonzig in de omgang met zulke zaken. Ik zorg ervoor dat altrijd een echte advocaat erbij word gehaalt en een waterdichte contract met penalties gemaakt word. Wat goed werkt met een huur-contract is, dat de klant een periode vooruit betaald dat kan tussen een maand, drie maanden en een geheel jaar en dat een derde van het geld op een bank deposit staat, dat alleen met beider partijen hand-tekening weer afgehaalt kan worden. Dat vinden Indiaase huisjesmelkers helemaal niet fijn haha maar ze hebben dan geen andere keuze als netjes en vriendelijk te blijven en als er electricteit of water wegvalt of ander gedonder ontstaat zoals een lekende pijp of dak, dan moeten ze heel snell op komen dagen. Anders komen op het laatste vorse kortingen. In October…weet niet of ik dan al die tijd in Kathmandu ben…maar mits dat het geval is, dan zal ik u graag willen ontmoeten en samen een pintje kingfisher genieten!