ik ben Barbara, een single van 25 jaar. Eind augustus / begin september mag ik starten met een goedbetaalde job die dus al geregeld is en die voor minimum 2 jaar zou zijn, daarna kan ik nog steeds verder met deze job, maar dat moet ik dan zelf nog eens bekijken.
Nu ben ik aan het rondkijken waar ik zou kunnen wonen. Ik vind enkel bemeubelde appartementen enzo.
Mijn baas biedt mij de optie om 4 kubieke meter goederen over te laten komen op zijn kosten. Toen ik hem vroeg of het mogelijk was om gewoon bemeubeld te huren (aangezien ik geen eigen meubels heb) zei hij dat het goedkoper was om ongemeubeld te huren, dat de kwaliteit van de meubels daar slecht is en dat ik dus beter mijn meubels laat overkomen.
De laatste keer toen ik hem zag zei hij dit nog steeds en zei hij dat hij wel leuke appartementen kende. Nu blijken deze ook reeds bemeubeld te zijn en wist hij zich te herinneren dat zijn eigen broer eigenlijk ook wat bemeubeld huurt op Aruba.
Nu weet ik absoluut niet goed wat ik moet doen. Eerst bemeubeld huren en na een jaar kijken of ik toch niet meubels zou laten overkomen? Of al direct meubels laten overkomen? Maar ik vind nergens ongemeubelde appartementen…
Je baas heeft gelijk w.b.t meubels. Vaak worden die woningen telkens met dezelfde meubels verhuurd waardoor het vaak een zooitje is. Weet jij veel wat er allemaal op de bank en het bed is gebeurd;) Beetje ranzig toch om er dan op te zitten/liggen? Als ik jou was zou ik het aanbod van je baas aannemen. Heb je toch een beetje je eigen smaak in huis en als je weggaat verkoop je de boel weer, heb ik ook gedaan. Gewoon ff marktplaats shoppen en ikea. Betaal je wat invoerrechten als t nog nieuw in de doos zit maar als je t verkoopt maak je winst. Een bank en 2 pers.matras nemen best wat ruimte in, als je dan nog kastjes e.d. mee wil nemen dan ben ik bang dat je zo aan de 4 kuub zit. Je kan ook later (max 12mnd) “inboedel” over laten komen alleen dit moet je wel aangeven bij de douane + een gegronde reden. Alles hierover staat op de site vd douane.
Heel erg bedankt voor je reactie, je antwoord is erg nuttig!
Maar dan zijn er wel degelijk onbemeubelde appartementen te vinden?
Dan eerder ter plaatse, want op het internet vind ik niks…
en ga zo maar door…
Mijn baas stelde wel voor dat ik een maand op perle d’or of dergelijke zou kunnen gaan, omdat ik mijn meubels ook niet direct zou hebben als ik daar toekom en zodat ik tijdens die maand ter plaatse kan gaan zoeken zodat ik zeker iets heb dat me aanstaat. Dit lijkt mij persoonlijk geen slecht idee.
Barbara er is genoeg ongemeubileerd te vinden hoor. Je hebt het over een goed betaalde baan dus ik neem aan dat je een wat groter huis zoekt.In het duurdere segment is een gemeubileerd huis veelal voorzien van goede meubels Denk dan aan een prijs van rond de 2500 awg. Een goedkope woning zit meestal ook goedkope oudere meubels in.
Ik raad je aan om echt hier op zoek te gaan.Foto’s en sites zijn erg verradelijk. Het ziet er altijd mooier uit en je wilt vooraf ook wel even kijken in welke buurt je komt te wonen. Advies: huur eerst voor 1 -3 maanden een goed gemeubileerd appartement op een resort of complex. Kijk van daar uit waar je wilt wonen. Heb ik ook gedaan en uiteindelijk een prachtige woning gevonden. Ik heb gekozen voor eigen meubels omdat hier een zeer beperkte keuze is als je kaal huurt. LandC heeft gelijk 4 m3 is eigenlijk net niets 1x2x2 Daar kan helemaal niets in. Ik denk dat hij hier een foutje maakt. Een container deze kant op laten komen kost ongeveer € 4500,-
Perlo d’or is leuk maar wel in het goedkope segment zeg maar. Veel jongeren. Als je daar zin in hebt natuurlijk een prima plek maar je hebt een kale kamer met een bed een buro en 1 kookpit.
Marcus, 4500 euro voor alleen het versturen van een container? Ik heb pas een offerte op laten maken voor een 40ft HC en t verschepen kost me 2575. Moet ik alleen transport (vanaf Utrecht) naar Rotterdam erbij rekenen plus het inklaren en transport op Aruba.
landcruiser … wel erg benieuwd bij welk bedrijf. Geef aub de naam van het bedrijf dan even aan.
20m3 container incl afleveren met zijlader op de plaats van laden en afleveren incl inklaren (zonder extra kosten) is bij de meest voordelige transporteur in Nederland ongeveer 4000,-+ euro. Daaronder is zo goed als onmogelijk. Dus als jij een 40m3 container hierheen kan krijgen voor 2575 euro dan ben ik erg benieuwd. Tenzij het alleen om transport kosten over zee gaat. Maar dat is niet reeel.
Allways. Ik heb vorige maand een offerte aangevraagd dus t is recent. Ik heb ook een offerte van een arubaan die in rotterdam zit. Die prijs was zo ontzettend hoog dat ik nogmaals naar Allways heb gebeld om navraag te doen maar de offerte klopte gewoon. Ze hebben echt een goede prijs en ze zijn snel met een offerte, wel zo prettig. Bellen is ook geen probleem, zijn vriendelijk en nemen de tijd voor je.
Ik gaf al aan dat ik ook mijn containers via allways doe (zie reactie 14-6 1.45) Laatste container 20ft die ik deze kant op heb laten komen was in december 2013. Totale kosten incl transport Nederland en 2 x zijlader bijna 4300 euro.
krijg jij via defensie geen extra kortingen ?
Ik heb het net nog even exact nagekeken
Transport Nederland met zijlader is 700 euro (je hebt dan 2 uur de tijd om je container in te laden. Meer tijd nodig is extra kosten)
Transport en afhandeling op Aruba tussen de 370 en 600 euro. Verzekering komt daar nog bovenop. ongeveer 60-70 euro. En dan nog invoer op Aruba. Op jouw prijs moet dus zeker nog een 1000 a 1100 euro. Maar dit is een prijs voor 20 ft