Belize, Flores En Tikal

Hallo allemaal,

Ik ben op het moment in Flores, Guatemala.
Mijn reis is begonnen in Boston, Hartford, NY, Washington en toen richting Belize.

Iets over USA:
Boston = mooi
Hartford = niet veel te beleven
NY = Verschrikkelijke stad :angry:
Washington DC = Mooie stad en veel te zien als tourist :smiley:

In Belize per vliegtuig aangekomen is de enigste manier om in Belize city te komen een taxi voor 20 USD !!!
Je kunt ook lopen, maar 16km is niet effe te doen in de gigantisch warme en vochtige temperatuur daar.
In Belize city is ook niet veel te doen, en ik ben dan ook na een dag al doorgereisd richting San Ignacio (bij de Guatemala grens)
San Ignacio is veel beter dan Belize city, en ook en stuk goedkoper.
In belize city betaalde ik 30 USD voor een single room, en in San Ignacio maar 15 BZ = 7,5 USD hihi.

Na een dagje daar te zitten ben ik maar door gegaan naar Flores.
DENK ER AAN DAT JE 37 BEZ (Zo’n 19 USD) MOET BETALEN OM UIT HET LAND TE KOMEN !!!
Verder is het erg moeilijk om per VISA geld te krijgen, en de beste manier is dollars mee te nemen. Met dollars kun je overal betalen, en overal is 1 US$ = 2 BZ$.

In Flores zit ik nu nog steeds, op een kamer voor maar 50 Quarzal wat zo’n 7 USD is hihi. Ik ben vandaag naar Tikal geweest om de bekende tempels te zien. Entree is 50 Quatzal, dus niet vergeten om geld mee te nemen hihi. (Dollars nemen ze ook !)

De bus van Flores naar Tikal en terug koste maar 5 US$, voor een reis van zo’n 1.5 a 2 uur. Al met al niet duur hier.

Ik ga weer een naar mijn kamer, zien wat ik morgen ga doen hihi.

Doei,
William

Hoi William ,
fijn dat je iets laat horen over je reis. Wij gaan namelijk 15. December.03 deze kant op, en vroegen ons al af wat het beste is om mee te nemen, wat Geld betreft.( Dollars, Creditcard etc.)
Dus misschien kan je af en toe iets laten weten, hoe je reis verloopt en wat je meemaakt (weer , kleding, mensen,eten etc.)
Heeft het nut om een GSM mee te nemen?
Geniet lekker van je reis!

Groetjes Wally :wink: :wink:

Hoi Wally,

Wat je mee moet nemen aan geld is Dollars.
Als je naar Belize gaat neem dan dollars mee van thuis of uit een ander land (Guatemala etc) want in Belize zelf is het een probleem om aan geld te komen met een VISA kaart.

Ik zelf heb VISA en extra dollars voor het geval dat VISA niet gaat.
In de meeste landen kun je geld met een VISA krijgen, alleen niet altijd met de automaten (ATM).
Je zult dan bij een bank naar binnen moeten gaan, een tijdje in de rij staan, een hele papier kraam doorwerken, maar uiteindelijk krijg je zonder problemen je geld hihi.

Voor mensen die veel dollars mee willen nemen vanuit NL en toch door El Salvador komen –> El Salvador heeft US dollars als officieel betaal middel. Je kunt hier dus met de VISA dollars pinnen, zonder een heel pak van thuis af mee te sleuren, met het risico dat je het verliest, of gepikt wordt.

Ik zit nu in Nicaragua en in Managua heb ik zonder problemen (wel binnen in de bank) Cordobas gekregen met mijn VISA kaart.

Verder raad ik aan het lonely planet boek van central amerika, het is gewoon de bijbel voor de reiziger… Het kost wat euros, maar op het einde verdien je het 3 dubbel terug, en het scheelt je een hoop gesleep om een hotel/restaurant etc te vinden hihi.

Adios amigos y amigas,

William in Rivas, Nicaragua…

Hoi William,

Leuk om iets te lezen over Guatemala en Belize. Ik heb zelf een jaar in Guatemala gewoond en ben verschillende keren in Belize geweest.
De moeite die je moest doen om met Visa geld te halen in Belize heb ik echter niet gehad. Voorzover ik weet kun je in alle ‘grote’ plaatsen zonder problemen Visa gebruiken, zowel om te betalen als om geld te halen. Datzelfde geldt voor kleinere toeristische plaatsen als Placencia en de Cayes.
Nederlandse bankpas is wel een drama, dat werkt nergens (in Guatemala wel in de grotere plaatsen).
Veel plezier verder! :wink: