Belgian Embassy Interview

ik een vraagje van een kamaraad van mij die in mei dit jaar is getrouwd in Manilla, op dit moment nog steeds geen antwoord. Is het niet zo dat ze verplicht zijn van na 6 maanden te antwoorden i.v.m de goedkeuring van het visa…en de vraag is waardat we moeten zijn voor inlichtingen.Met het nummer dat ze bekomen heeft om inlichtingen op te vragen van haar visa is er nog steeds geen resultaat…

Klaarblijkelijk zijn er toch nog mensen die gelukkig zijn met de behandeling op de Belgische ambassade. Voor mij en mijn vriendin was dit allerminst het geval. Vernederingen, tientallen keren laten terugkomen, geen respect, en uiteindelijk geen visum willen geven aan mijn vriendin om in Belgie te huwen.
Ik was beschaamd om Belg te zijn en dat in mijn eigen ambassade.
Mijn vriendin en ikzelf zijn nooit getrouwd geweest en toch wordt ons huwelijk geweigerd. In juli treed ik toch in het huwelijk in de Filippijnen en blijf aldaar wonen omdat men mij in mijn eigen land dit geluk niet gunt!
Een regelrechte schande ! Ik schaam mij om Belg te zijn !!!

ja we batalen belastingen, het is dankzij ons dat die heren daar werk hebben en toch blijf ik erbij als je in de Fillepijnen getrouwd bent er geen enkel visa kan geweigert worden als je het doet volgens de spelregels, indien je toch meer info wenst mag je me altijd e mailen [EMAIL=“joris.de.proft@telenet.be”]joris.de.proft@telenet.be het kan nooit kwaad vrienden te hebben, ben ook net terug en heb veel zin om naar ginder gaan te wonen, kan echter nog niet met pensioen, nog 6 jaar en daarom heb ik beslist om daar te huwen dit jaar of januari 2011

1 like

Hallo jongens, sorry voor mijn afwezigheid hier.
Bij deze wil ik zeggen hoe mijn verhaal afgelopen is.
Op 29 september vertrokken naar MNL.
Op 21 october gehuwd.
Op 6 december Family Reunion volledig binnen in MNL
Op 16 maart (!) in Belgie aangekomen
Op 29 maart ( na amper 2 weken !! )telefoon van DVZ met de melding dat het visum werd toegekend !!!
Nu is het dossier reeds 3 weken geleden terug naar MNL verzonden, maar mijn asawa heeft " officieel " nog niks vernomen.
Geeft ergens niet, zij is uiteraard dolgelukkig ondertussen, ik wil gewoon maar aantonen dat de wachttijd met 80% kan ingekort kon worden indien ze in MNL een beetje zouden " werken ".

hoi joris , hier met johan , ik hoop dat je veel liefde en geluk gaat hebben met madel als je dit jaar of volgend jaar gaat trouwen , misschien kunnen we er ook bij zijn als je trouwd
grtjs johan en jessa