bij het voorbereiden van onze vakantie naar Thailand valt ons op dat men vanuit BKK veelal naar Chiang Mai reist om daar Laos binnen te gaan en af te zakken richting Cambodja voor Siem Reap (voor de mensen die deze landen gaan bekijken).
Mijn vriend en ik willen echter graag eerst een weekje acclimatiseren op Koh Chang (duikbrevet halen) :vak02: en van daaruit verder. Dus hadden wij bedacht om dan andersom te gaan, dus bij Ban Pakard/Psar Pruhm de grens over te gaan. Of als dit te lastig is bij Aranya Prathet, en zo het rondje andersom te doen.
Mijn vragen;
Is dit raar/onlogisch? Ofwel is er een reden dat iedereen het andersom lijkt te doen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de door ons voorgenomen route en de grensovergang van Ban Pakard/Psar Pruhm?
de reden dat de meeste mensen het andersom doen is denk ik dat ze dan uitgerust thuis komen aangezien reizen best wel vermoeiend kan zijn, het is helemaal niet raar of onlogisch om dit andersom te doen dat is voor een ieder anders en dus zelf in te vullen naar je eigen wensen
vanuit cambodje naar laos wil nog weleens problemen opleveren aan de grens (lange wacht tijden en dergelijke) daarom gaan de meeste mensen toch liever thailand van cambodja naar laos
zelf heb ik geen ervaring met deze reis-route en kan je dus hier weinig over informeren wel weet ik dat het een mooi gebied is waar je gaat reizen
ik weet ook niet wanneer je wilt gaan maar koh chang kan in de regentijd nog weleens helemaal blank staan het is mischien wel het thaise eiland met de meeste neerslag en mischien is het dan beter om ergens anders te gaan duiken (phuket, ko tao)