Beijing --> Hong Kong --> Hanoi - visum?

Hallo,

Ik kom met de transmongolie express binnen in Beijing. Vervolgens ben ik van plan om met mijn 30 dagen (single-entry) visum naar Hong Kong te gaan, om vervolgens overland naar Vietnam te gaan.

Nou weet ik dat zodra ik Hong Kong in kom, mijn visum van China verloopt. Kan ik in Hong Kong dan makkelijk een verlenging regelen / nieuw visum aanvragen voor het stuk wat ik daarna nog overland moet naar de grens met Vietnam?

Het visum van Vietnam heb ik al van te voren geregeld hier in NL, dat is dus geen probleem.

Hoop dat iemand mij het antwoord kan geven!

Groet,

Vincent

Het is best makkelijk om in HK een visum voor China te krijgen, je moet naar de ambassade in Wan Chai (even googlen). Zorg dat je vantevoren het formulier dat je nodig hebt (ook googlen, niet ingewikkeld) ingevuld hebt en een foto bij je hebt. Het zou kunnen dat je lang in de rij moet staan, dus houdt daar rekening mee. Als je extra betaalt, kan je je visum de volgende dag ophalen (als je er voor 12 uur bent). Normaal duurt het drie dagen. Visum is niet duur trouwens, 150 HKD, maar kost wel wat moeite en wachttijd. Via bureautjes schijnt ook mogelijk te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Je kan hier ook een double voor China aanvragen, mits je bewijs van tweede entry, bijvoorbeeld door vlucht/ reisschema bij aanvraag voegt.