Wie kan mij tips geven over:
waar is het het leukste verblijven in Beijing (welke wijk moet je zijn om veel zelf te kunnen ondernemen en waar je niet te ver van openbaarvervoer verbindingen bent), heb jij goede/leuke ervaringen met betaalbare hotels/guesthouses.
dezelfde vragen heb ik over guangzhou
Waar kan je het beste verblijven en heb jij een leuke ervaring gehad?
BJ; in geheel CHina hoef je je NOOIT over OV zorgen te maken-100en buslijnen, en in BJ is inmiddels een redelijk uitgebreid metronet. enkeltje kost 2 CNY=20 sentjes. wel elke keer zeer strenge bagagecontrole bij entree. en 1000en taxi’s-op de meter-kost per km ongeveer hetzelfde als de trein in NL volleprijs.
als je vraagt over slaapplekken-denk dan ff na-BJ heft er 10000en-geef een idee van prijs-type-verwacht minimaal comfortnivo. Als je low budget bepkek reist(dat zullen de meesten wel zijn)-de overbekende sites als hostelworld of hostelbookers hebben er 100en-lees de reviews voor een idee. IHA kan ik hostels (privekamer of dorm-bedje) wel recommanderen in China-ze zijn die dwaze witneuzen/gwailo gewend, spreken engels en hebben alles waar jij je nu zorgies over maakt al 1234 keer gehoord en beantwoord.
Guesthouses bestaan in de grote Chin. steden eigenlijk niet-alleen in kleinere typische toeristenplaatsen zoals Yangshuo en Dali.
GZ: dat is een zakenstad met weinig te zien. Als dit je enige andere bezoekspot voor China is; wijzig je plan (tenzij je in zaken zit en naar zo’n beurs moet). ook hier weer hostels-of-er is bitter weinig anders-luxedure zaken/bisnishotels ala Hilton/White Swan.
In Beijing is het inderdaad het handigst om niet zozeer naar de locatie an sich, maar naar de nabijheid van een metro te kijken, alles binnen de 2e ringweg is dan uitstekend, en de 3e ringweg kan ook nog prima. De talloze bezienswaardigheden liggen toch redelijk verspreid over de stad.
Wat betreft Guangzhou, inderdaad niet de meest aansprekende stad en ook wat mij betreft geen reis op zich waard, mijn beide bezoeken aan de stad waren het eindpunt van een groepsreis, er is nu eenmaal een groot vliegveld. Maar voor een kort verblijf is er toch wel wat te zien, zoals de talrijke markten, de koloniale architectuur en diverse tempels. Het is een erg levendige stad met een aangename sfeer, in dat opzicht wint Guangzhou het wel van het ietwat kille Beijing.
Dank je wel allemaal voor jullie reacties. In Guangzhou moet ik inderdaad 5 dagen zijn voor zaken, daarna ga ik voor de fun naar Beijing.
Wat ik fijn zou vinden als jullie mij namen konden geven van hotels/of andere verblijven van max 40 euro per nacht 2p kamer waar jullie een aangenaam verblijf hebben gehad en wat ook gunstig lag.
Daar waar ze nog iets anders dan alleen chinees spreken is ook belangrijk.
Kijk in welke hotels rondreisgezelschappen van bekende reisorganisaties overnachten. Zo vond ik een 3 sterren hotel in Luoyang. Daarna boekte ik het hotel bij Sinohotel tegen een goedkoper prijsje dan bij westerse reisagenten.
In Beijing heb ik beide keren in Home Inn Beiwei Road gezeten, simpel maar schoon ketenhotel, maar nu Beijing inmiddels een veel bruikbaarder metronetwerk heeft zou ik een locatie dichterbij een halte prefereren.
Van mijn eerste bezoek aan Guangzhou weet ik het hotel niet meer (en aangezien we de hele dag met taxi’s door de stad gesjeesd zijn om nog snel even een noodpaspoort en exitvisum te regelen heb ik ook geen flauw idee of het een goede locatie was, hotel zelf was prima), bij m’n tweede bezoek zaten we in het Five Rams City Hotel, groot en degelijk zakenhotel, redelijk centraal gelegen in een lekker levendige wijk.
Ik heb al 9x in het Holiday Inn gezeten in Guangzhou, dit was echter wel 2 jaar geleden voor het laatst. Dicht bij grote shopping mall en restaurants, achter het hotel wat clubs/discotheken. 15min van New Canton Fair met de taxi.