Hotel Guangzhou

Hallo,

Weet iemand wat een goed hotel 4 a 5 sterren is in Guangzhou?
Ik zoek iets voor maximaal 75 a 80 euro.
Weet iemand ook in welke buurt het fijnst verblijven is.
Ik wil het liefste in het centrum maar ik weet niet hoe welk district het hart van de stad is.

gr van Moira

Ik denk dat je dan rondom Haizhu Square ofzo uitkomt, in de buurt van Pearl River.

Ik kan je niet helpen met 4 of 5 sterren hotels daar, zelf zat ik in hotels bij het treinstation, die waren dusdanig basic dat je daar geen genoegen mee zult nemen denk ik. :stuck_out_tongue:

Ik heb beide keren een nachtje in nette 3*-hotels verbleven, de eerste (zou de naam echt niet meer weten) lag echter ver overal vandaan, de tweede keer, het Five Rams City Hotel lag wel aardig, maar het moet beter kunnen. En zeker als het wat duurder/luxer mag zijn, dan zal je inderdaad eerder ergens bij de rivier uitkomen. Ik meen dat op en rond Shamian Island wel de nodige luxe-hotels zaten. En daar zit je sowieso dicht bij diverse bezienswaardigheden, zoals naast het eilandje zelf de Qingping-markt en talloze andere markten en winkels, veel gebouwen in koloniale of art-deco stijl, en voor als je wat verder weg wilt een metrohalte nabij.

Probeer de website van **Sinohotel **
http://www.sinohotel.com/english/hotels/guangzhou/index.html;jsessionid=1D5B7D9A3B5375A38A328807A21C3C48

Ik boekte al mijn hotels (en hostel) via deze site.

Het is Engelstalig
Online reservering
Eerst registreren dan boeken
Je krijgt hotelinformatie
Ze bieden een groot assortiment aan *****hotels
Een adres in het Chinees (een soort visitekaartje)
Je betaalt pas na aankomst in het hotel na bevestiging van Sinohotel.
Zij regelen je reservering
Je betaalt in RMB
Ze vertellen de status van je reservering via je account
Je kan ze bellen/ faxen en emailen in het Engels
Ontbijt is soms inbegrepen. Anders ter plekke regelen
Goedkoper dan westerse relateerde bureau`s.
Neem je reservering van Sinohotel mee!

Voor grote steden als Guangzhou kan je zoeken op gebied van de stad.

Via andere webistes kan je diverse reviews van bezoekers over de hotels vinden.
Sinohotel geeft ook reviews van ex-gasten.

Het district heet Dongshan (oostelijke berg of Oostberg)

Succes!

Bedankt voor het advies het plan is inmiddels onwijs gewijzigd. Ik heb 2 vliegtickets retour gekocht van Hong Kong naar Beijing voor 328 euro dus we gaan nu 1 week naar Beijing en heb daar een novotel geboekt voor 72 euro per nacht inclusief ontbijt.
Ja plannen zijn daar om te wijzigen.

gr van Moira

Ook niet verkeerd, nu was Guangzhou voor de beperkte tijd die ik er had best een leuke stad, maar Beijing is toch wel een klasse apart.

Ja ik wilde toch liever naar Beijing dan naar Guangzhou. We gaan nog 1 keer terug naar China voor langere tijd. We wilde zo graag naar de Chinese muur. Dat voor het vliegticket we het niet meer konden laten. Ik zat steeds met vliegtickets rond de 650 euro retour. Toen kwam ik er gisteren 1 tegen voor 450 euro en toen ben ik nog verder gaan zoeken en toen met Southern Airlines vond ik die van 328 euro geweldig ik helemaal blij.
Dus gelijk ook hotel geboekt en nu is onze reis klaar en daarna terug naar Nederland voor 2 maanden.

gr van Moira

Hey,

ik verblijf altijd in het Hyatt hotel als ik in Guangzhou ben. Dit is een super de luxe 5 sterren hotel met tenminste westers eten en service. De prijs is normaliter voor een Hyatt super voordelig. Ik meen ongeveer 800 Yuan per nacht, maar je weet dan wel dat je goed geholpen wordt en dat je niet ziek hoef te zijn van het Chinese eten :stuck_out_tongue:

Overigens heb je 2 maal per jaar de Canton Fair en dan vraagt iedereen de hoofdprijs. Ik zag dat zij ook hotels hebben, die dan waarschijnlijk iets goedkoper zijn, alleen je moet toch rekenen op 3-5 maal de normale prijs.

De Canton Fair is open van 15 april t/m 5 mei en van 15 oktober t/m 4 november.

Hey succes iedereen!

Groetjes Albert