wat is nou een leuk/makkelijk land op voor het eerst rond te trekken?:wereld:
Beginnersland… haha dat is echt een hele leuke vraag vind ik!
Maar ja, dan nog een beetje zinnig antwoord natuurlijk…
Jammer dat je er niet bij zet wat je een klein beetje in je hoofd hebt. Wil je backpacken? selfdrive? met een auto, motor, camper, fiets?. Wil je in Europa? Erbuiten?
Maar goed, beetje algemeen antwoord:
Rondreizen buiten Euroa gaat echt supermakkelijk in Australie en Nieuw Zeeland, ik heb het echt als een makkie ervaren. (Wat niet wegneemt dat je compleet onvoorbereid op pad moet gaan, zoek daarom altijd info over de landen in reisgidsen, Internet en op de landen forums hier op wereldwijzer)
Ik heb altijd gehoord dat Zuid-Oost azie eveneens zeer makkelijk rondreizen is in landen als Thailand, Vietnam, Cambodja. En is ook nog eens financieel erg aantrekkelijk.
Aan de andere kant van de Bol hebben we de VS en Canada waar je uitstekend kunt rondreizen, al moet je daar wel zelf rijden want in beide landen is het openbaar vervoer niet echt uitstekend.
En binnen europa is eigenlijk alles wel makkelijk. Ik vind zelf Frankrijk en Italie heerlijk, al spreekt er geen mens Engels in die landen.
Wil je Engels Sprekende locals, Mooie natuur, schone accomodaties, goede campings, veilige wegen dan begin ik meteen aan Noorwegen te denken!!
Wat ook geweldig gaaf is, is met de trein door Europa reizen. `s nachts in de trein slapen en overdag wereldsteden bekijken. Echt fantastisch om te doen, goed te betalen en in de zomermaanden ontmoet je zoveel andere rondreizende jongeren. Mocht je het een beetje grote stap vinden om meteen naar de andere kant van de wereld te vliegen is dit een geweldige manier om reiservaring op te doen en reiszelfvertrouwen (Nieuwe woord??) te kweken
Maar ongetwijfeld zijn er nog anderen op het forum die andere plekken weten te benoemen!!
de bedoeling is beetje rondtrekken backpakken dus…
en me vervoersmiddel is mijn duim!
maleisie
:chin:Thailand is zeker goed te doen voor de eerste keer op pad:THAILAND:![]()
Thailand, cambodja en maleisie zijn heel makkelijk te bereizen.
In Indonesie heb ik nooit iemand zien liften of kamperen.
Nou ik denk dat het wat te ver is voor Annee14!
Ze heeft nog geen enkel ervaring wat betreft verre reizen,zoals ik Ann al heb voorgesteld tervoren(even voorstellen forum)kan ze eerst iets zoeken wat dichtbij is vb:Italie,Spanje etc…
Indien haar reis is bevallen kan ze nadien het proberen om een ander continent te gaan bezoeken.(vb:Thailand=goedkoop)
Liften is in Azië niet gebruikelijk, behalve in Syrië. Maar daar zou ik op dit moment niet heen gaan…