Avontuur voor beginners

Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn de afgelopen jaren nogal gewend geraakt aan citytrips en strandvakanties. Niets mis mee, zeker niet, maar dit jaar willen we iets meer avontuur. Daar wij (nog :p) geen doorgewinterde avonturiers zijn, opteren we wel voor een beginners-vriendelijk avontuur. Het is dus niet de bedoeling dat mijn vriendin haar nieren worden gestolen tijdens haar slaap of dat er slangen in mijn broek kruipen wanneer ik ga kakken. Het moet veilig en min of meer ‘gecontroleerd’ zijn. Daarom hebben we een voorkeur voor een vakantie binnen Europa. Scandinavië heeft een streepje voor maar alles wat binnen Europa (of net daarbuiten) valt, komt in aanmerking. Momenteel heb ik nog niet zo veel ideeën, daarom dat we hier is komen informeren. Zo’n kajaktocht in Zweden lijkt ons zeker wat maar ook een wandelvakantie in een mooie streek kan op onze belangstelling rekenen. Liefst geen groepsreizen. Het mag georganiseerd worden via een externe organisatie maar liefst trekken we er met ons tweetjes op uit.

Als jullie ervaringen, tips of informatie willen delen… De dankbaarheid zal groot zijn!

Alvast bedankt!

Vince

Hoi Vince,
Je zou ook kunnen kijken naar Azië. Ik ben zelf afgelopen zomer naar Zuid Oost Azie (Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja) geweest. Voor mij was dit mijn eerste verre reis. Ik was altijd van de campings en citytrips, maar ik koet zeggen dat het rondreizen met een rugzak me ook goed bevallen is. Zo goed dat we deze zomer 5 weken naar Indonesië gaan.

Ik zou als ik jou was iets verder kijken dan Scandinavië (hoewel het er natuurlijk prachtig is)

Onze eerste echte reis ging naar Indonesië. Genoeg avontuur, maar ook en vooral kennismaken met een totaal verschillende cultuur. Ik kan niet beoordelen of dit individueel te regelen is, maar wij gingen met een gids en een chauffeur in een Toyota Kijang. Geregeld vanuit Nederland.
Wij zijn daarna vier keer naar het Zuidwesten van de Verenigde Staten geweest. Prachtige natuur en parken. Hotels en huurauto vanuit Nederland geregeld.

Voor een allereerste keer is een groepsreis nog helemaal niet zo gek hoor. Je raakt een beetje gewend aan landen buiten Nederland.
De meeste organisaties hebben ook een hele bult vrije tijd in hun programma waarin je er lekker op jezelf op uit kunt gaan.
Op die manier kwam ik tijdens mijn eerste reis in Alaska terecht.

Ook al reis je in een groep, je leer toch veel van elkaar en van de ervaringen die een ieder verhaalt.

Een jaar later ben ik met de rugzak op vijf weken door Nieuw-Zeeland getourd met een bevriend stel, waarvan het ook de eerste reis zonder groep was.