Bar openen in Thailand

Hallo iedereen

is er iemand die mij uitleg kan geven over het openen van een bar in pattaya of phuket
heb voorbije jaren 1 mil bht gespaard niet overdreven veel maar toch een begin.
graag zou ik met een vriend een bar openen.
wat zijn hiervoor de verreiste?
kan ik geld lenen in thailand om een bar te openen?
enige voor en of nadelen?
gevaren???

graag enige informatie en of adviezen, gebeurtenissen

**alvast bedankt **

weet niet veel over een bar openen in pattaya of phuket, heb er zelf ergens anders een geopend.
maar ik denk dat je in pattaya of phuket bar nummer zoveel bent en dan zul je toch wel heel bijzonder moeten zijn om op te vallen.

hoe vaak ben je in Thailand geweest en hoe lang? Op vakantie gaan is heel wat anders dan er wonen en werken.
Ken je alle ongeschreven “wetten” vd plaatsen waar je eventueel een bar wilt openen.

geld lenen kan zover ik weet alleen als je eigenaar bent vd grond en het pand en als je grond wilt kopen als buitenlander in Thailand moet je allerlei constructies opzetten via een advocaat, kost ook geld, ook heb je een werkvergunning nodig.

anders kom je in het cirquit vd loan sharks terecht met zeer hoge rentes.

hallo
ik woon zelf op samui
en hier denkt ook iedereen een gat in de markt te slaan
met een bar restaurant etc etc
hier openen de meeste farang op naam van een thaise een bar
want als farang moet je alles hebben
company,werkvergunnig,belasting betalen etc etc
een thai hoeft niks te hebben
en heel weinig belasting betalen
en een lening kun je vergeten
er zijn wel buraus in pattaya die leningen geven
maar dan zul je je huis of iets van veel waarde
als onderpand moeten geven .
en 1 miljoen bath kun je wel iets van openen
maar bezint voor je begint
hier zie ik er veel komen
en naar 6 maanden of 1 jaar platzal vertrekken
wens je veel wijsheid

Jaaaaaaa,

Ik sprak eens een Engelsman in BKK, rond Soi Cowboy, ik was in zijn bar aan het poolen, omdat de tafel zo mooi nieuw was. Ik complimenteerde hem met zijn bar, en zei dat het jammer genoeg niet zo druk was, mooie bar , leuk personeel, het zal wel gaan lopen, zei ik.

Hij antwoordde dat dat wel moest, want het was al acht maanden niet veel en hij had z’n laatste geld in de pooltafel gestoken…

Kijk goed naar de plaats waar je wilt beginnen, het moet idealiter een plaats in opkomst zijn, een toekomstige trendy plek, en dan denk ik niet aan Pattaya of Phuket…

Hans.

Begin er niet aan !
Ik heb er al heel veel zien komen en gaan in Pattaya, vorig jaar is er nog eentje van een flat gesprongen omdat ie bankroet weer naar huis moest.

Ik zou hier heel erg goed over nadenken. Je bent inmiddels nummer 12.3456789 (en de rest) die het gaat proberen. Net wat andere ook zeggen in de omgeving waar jij dit wil doen moet je echt met wat nieuws komen anders ben je 1 van de vele en daar hebben ze er al meer als genoeg van…

Denk over de volgende vragen eens goed na:

Hoe goed ken ik Thailand,hoe kan ik me zelf onderscheiden,hoe kan ik mezelf redden zonder in de val van verkeerde figuren te lopen,ken ik ook de ongeschreven wetten,heb ik een goede reden om dit te doen of is het niet stilletjes een verlenging van mijn vakantiegevoel.

Begrijp me goed hoor ik wens je het allerbeste echter heb ik er ook vele gezien die het dachten te maken met een bar,restaurant etc maar na een korte of langere periode zaten ze zonder geld huis etc en konden ze berooid maar een ervaring rijker terug naar NL.

In aanvulling op de anderen: je zult om te beginnen moeten doorsparen. je kunt met 1 miljone een bar openen op naam van je vriending. Maar op je eigen naam is het minimaal vereistde bedrag voor een Co. Ltd 2 miljoen. dat is ook het minimum bedrag voor een work permit. Dus als je met z’n tweeen wilt openen moet je 4 miljoen investeren.

hebben we travelgeek zo erg afgeschrokken dat ie niets meer zegt

Stel ik zou een bar of iets dergelijks openen op de naam van mijn vriendin. Dan heb ik zoals hier aangegeven 1 miljoen Bath nodig. Maar voor wat precies? Moet ik deze investeren of verplicht op mijn bankrekening hebben staan?

Graag meer info :chin:

Freesunrise,

Je schiet nu iedere keer losse flodders, misschien handig om al je vragen eens op een rijtje te zetten?
De hier genoemde 1 mio Baht komt van de TS, is geen wettelijk vereiste.

Klopt, ik heb veel vragen en lees/loop hier veel topics na om mijn vragen beantwoord te krijgen. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de regelgeving omtrent het ondernemen in Thailand niet farang vriendelijk is. Jij, en de informatie op dit forum hebben mij al een eind op weg geholpen met de vragen die ik had. Het probleem is alleen, dat ik er telkens meer vragen bij krijg naarmate je meer informatie leest over de verschillende en soms ingewikkelde juridische regels in Thailand.

Zoals je aangeeft, is het misschien beter om mijn vragen even op te sparen om ze vervolgens één deze dagen in een nieuw te openen topic te plaatsen.

Bedankt iig voor de hulp tot zover!