bankrekening

Hoi
Weet iemand hoe ik vanuit Nederland een bankrekening voor de UK kan openen.
thnx

Hoi Leith,

Zou moeten kunnen. Zie de info hierover in dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=41671

Waar heb je m voor nodig? Kan het niet met een nederlandse rekening?

Hoi

Bedankt voor de reactie.
Hoi helaas ie dit al een oud topic, inmiddels is sinds brexit veel veranderd en zoals in t topic beschreven staat lukt het niet meer.
Heb de bankrekening nodig om daar te mogen werken.

Kun je dan niet gewoon een bank in Engeland binnen stappen en daar ter plekke een rekening openen? (of denk ik nu te simpel en naïef?)

Dat het niet meer kan heeft niets met Brexit te maken, toen wij naar Engeland verhuisden had de HSBC nog de mogelijkheid om een paspoort account aan te maken, dat kon vanuit Nederland, ze zijn er een aantal jaren geleden mee gestopt. De enige manier om het nu te doen is zoals C4th al opperde, een branch binnengaan en het ter plekke doen. Een goede bank om dit bij te doen is Lloyds, hier kun je er meer over lezen: Moving To The UK | Personal Banking | Lloyds Bank

Een bankrekening is zo aangemaakt en je kan hier wonen en werken zonder bankrekening. (je kunt je loon uitbetaald krijgen op een cheque) en je huur via het postkantoor cash betalen mocht dat nodig zijn.

Succes

Super!! bedankt
btw… zonder bankrekening werken i heel moeilijk, meerdere soll gesprekken gehad wilde in eerste instantie verder totdat ze hoorden dat ik nog geen bankrekening heb,