Bankrekening en bankpas in Engeland? Hoe aanvragen?

hi people.
effe vraagje
ik ga naar gb maar vraag me af .
hoe neem je een bankrek.
natuurlijk ga ik werken en heb ik een eng reknr nodig
zijn er messchien eng, nederlanders die dit hebben gedaan.
en hun ervaringen willen vertellen aan mij ???
pls pls pls pls :unibrow:
thankx

Hoi Babygallzz.

Als je wilt gaan werken in GB dan heb je een National Insurance kaart nodig. Die kun je krijgen door te reageren op advertenties en dan de reacties die je krijgt ga je naar het Job Centre. Om een bankrekening te openen is geen probleem, het enigste wat je nodig hebt is een adres waar je staat ingeschreven. Als je een NL rekening hebt kun je deze gewoon aanhouden, ik heb ook nog steeds mijn Rabo NL rekening in NL, maar heb deze dan overgezet naar een postadres (die van mij is op mijn broers z’n adres).

:dope::dope: thanks girl ik hoorde her en der dat het niet zo makkelijk is …
maar als jij het zegt …
tenslotte ben jij al daar dus ik neem liever van jou aan …
:slight_smile: thankx again

Hai, hai

Heb zelf zo’n 4 maanden voor m’n emigratie bij de Britse bank HSBC een ‘Passport’ bankrekening geopend, gewoon aangevraagd via internet en wanneer je er dan bent ga je even langs en regelen ze alles voor je. Zitten wel wat kosten aan verbonden maar het is natuurlijk altijd handig om al een bankrekening te hebben voor je er bent! Ze vragen trouwens ook niet om bewijs van adres, je kan hem in eerste instantie gewoon op je NL adres laten zetten en daar krijg je ook alles naartoe gestuurd (bankpas, pin en zelfs je bankafschriften)

Groetjes en succes met je emigratie!

Denise Melanie

Ik zou juist niet een passport bankrekening aanvragen. Om een hele simpele reden, het kost geld.
Ik heb ook een bankrekening en die kost mij niets. En zo lang duurde het regelen niet.

yo schatjes beide hebben jullie gelijk …
maar 6 pond pm of zo , makkelijk als je je veel geld naar ned stuurt of betaalt … anyway ik heb het zojuist geprobeert online
and they ask for credit reference heel normaal…
maar heb ik dus niet bkr negatief hier dom dom dom .
maar ja , maakt niet uit . komt goed
en linda hun welke bank zit jij dan ??
en vertel eens hoelang duurde het voordat alles rond was???
. thanks alvast …

volgens mij controleren ze niks bij BKR Nederland hoor, ik denk dat ze dat veels te veel moeite en geld kost. Persoonlijk vond ik het juist wel heel handig, al een rekening te hebben voor je een adres hebt, dan weet je tenminste zeker dat je altijd beschikking hebt over wat nood budget.
En ja, wat die kosten betreft, emigratie gaat zowiso geld kosten dus om daar nou al te nauw op te kijken?

Ben benieuwd waar je uiteindelijk terecht komt meid, laat maar weten hoe of het lukt.

Groetjes

Denise Melanie

lieve melletje ,
toen ik die online aanvraag deed werd er gevraagd …
credit reference… wat heb jij toen ingevuld als ik vragen mag…
want ik will dus die rekening openen .
maar weet niet wat ik moet invullen :idea:
ze willen de hele mik mak nm straat adress…
wat zou ik daar in hemelsnm kunnen invullen.
???
thankx alvast girl
dan kan ik het aanvragen want ik wil ook een rekening voor ik daar ben …

hai, hai,

Ik heb alles toen der tijd gewoon op mijn nederlandse adres gehouden. Daar kreeg ik uiteindelijk ook m’n pasje naartoe gestuurd. Dat online invullen hebben ze bij mij eigenlijk niet echt naar gekeken (je moet het namelijk meenemen naar de bank als je in de UK bent, samen met een recent proof of adress, van je NL adres dus, en dan openen ze de rekening) je moet dus nog wel een keer naar de bank zelf.

Ik durf niet meer exact zeker te zeggen wat ik zelf toen heb ingevuld, is alweer een heel tijdje geleden, anders moet je even een keertje een mailtje sturen met wat er precies gevraagd word, dan kan ik even kijken voor je.

Wanneer denk je te gaan emigreren?

Groetjes

Denise Melanie

Zodra je hier (UK) bent en woont (of als je een adres hebt van een kennis/vriend/-in hier) kun je binnen een dag je bankrekening openen, gewoon naar binnen lopen. Zorg dat je wat papieren vanuit NL meeneemt op jouw naam en je oude adres (van telefoon, electra of zo), een briefje van de persoon bij wie je woont (“I declare Ms. Babygallzz been residing at this address since dd/mm/yyyy”), paspoort en/of je arbeidsovereenkomst en dan is alles zo geregeld. Verhuizen en je gegevens aanpassen kan daarna altijd nog.

Hoi Alexander, binnenkort (3 januari aanstaande) vertrek ik ook naar de UK (Birmingham) om daar te gaan werken en wonen en moet dus ook nog een bankrekening openen. Bij welke bank heb jij je rekening? Ik heb namelijk ook een hoop verhalen gehoord dat het zo lastig is om een rekening te openen in de UK, maar als ik jou zo hoor valt dat allemaal reuze mee.
Groetjes,
Nancy

Hoi Nancy.

Mijn naam is Pierre en ik woon al sinds vorig jaar April in The UK.
Toen ik overkwam heb een bank rekening geopend met Nat West, en dat ging redelijk goed. Je moet wel wat papieren meenemen zoals een paspoort en een bewijs van waar je woont.
Sinds vandaag ben ik van bank gewisseld en heb nu een account bij Halifax.
Dat was geregeld binnen een paar minuten online en ik kreeg meteen een overdraft van £250.-- dus dat ging heel goed.
Niet dat ik die overdraft nodig heb, maar bij Nat West deden ze daar wat moeilijk over.
Ga eens naar je bank in NL en vraag of ze samenwerken met een bank in The UK.
Er zijn hier namelijk heel veel banken zoals: Halifax, Nat West, Lloyds tsb, Barcleys, HSBC, Alliance & Leicester, Nationwide, en ik dacht dat de Postbank ook voortaan banken heeft in The UK.
Het enigste wat ik kan zeggen is gewoon even goed informeren bij wie je wil gaan banken. Het zijn allemaal vissers en jij bent de vis, maar welke haak kies je.

                                 Groetjes Pierre

Hee ik heb 5 maanden in Stratford-upon-Avon stage gelopen en ben gewoon bij HSBC binnen gelopen met een verklaring van het hotel waar ik stage liep en dus het adres van mn verblijf. Toen was een basic account nog gratis, volgens mij is dat nu niet meer het geval… maar dat weet ik niet zeker. Nadeel van een basic account was, dat je niet in de winkels kon pinnen. Succes!

Hmmm…ik ben hier nu een maand en ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Bij nation wide zeggen ze steeds dat ze rekeningen willen zien (utility bills) maar die heb k niet omdat ik nog geen eigen huis heb…en om nou 6 pond per maand te gaan betalen vind ik een beetje onzin…weet iemand een goeie bank waar je makkelijk een rekening kunt opene?

Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties! Het klinkt alsof het wel moet gaan lukken.
Groetjes, Nancy

heb deze week een rekening geopend bij Abbey National, wel een basis account met weinnig mogelijk. Je kunt er alleen mee pinnen bij pinautomaten en niet in de winkels, en het is geen debit card. Verder kostenloos en na 6 maanden kun je gratis upgraden naar een normale rekening.

Ha Floor.

Nou in ieder geval een begin voor je bankrekening.
Dus even in de gaten houden als je gaat winkelen dat je van te voren wat geld pint bij een automaat, dan sta je niet voor joker in de winkel.
En na 6 maanden gewoon upgraden of ergens anders gaan banken.