Bankrekening openen

ik weet het niet… ik heb inmiddels twee banen, utility bills etc… maar HSBC zegt dat ik mijn credit check fail, en coop wil me niet omdat de council nog niet zo ver is dat ze m’n council tax weten… Barclays wil ik niet, ivm arms trade, dus nuja, lloyds maar proberen dan… Ik wilde graag bij de cooperative, maar als ze dan niet eens een reden kunnen geven waarom ze de exacte tax nodig hebben… maar zeggen: ‘just part of the process’ houd het voor mij wel op hoor… omfg, I’m so fed up…

Ik vind het sowieso wel belachelijk hoeveel info ze van je willen weten hoor, is dat anders in Nederland/Belgie? ik heb in nld natuurlijk een rekening van kinds af aan, dus zou niet weten hoe dat zit.

Ik word wel naar van die bureaucratie hier. HSBC account opgezegd, zit nu bij Nationwide. Dat zijn tenminste nog eens fatsoenlijke mensen…

Ik had een HSBC paspoort aangemaakt nog voor ik verhuisde ‘just incase’ maar ik werd vriendelijk geholpen en kon gewoon een normale rekening openen. Geen enkel probleem gehad. Ben ook naar andere banken gegaan waar het geen enkel probleem bleek.

the truc was bij mij: 100 keer zeggen dat je GEEN creditkaart wil (mits je die wel wil natuurlijk, maar ik heb al een creditcard, dus vandaar).

Blijkt uiteindelijk dat ze allemaal te stom zijn om te bedenken dat iemand misschien geen credit wil. Het kwartje viel bij mij toen Lloyds zei mij geen gewoon account te kunnen geven, om het risico dat zij dan lopen. Mijn vraag natuurlijk: hoezo jullie risico? ik geef jullie toch mijn geld? 'ja maar credit… ’ Ho. Stop. Ik wil alleen bij mijn salaris kunnen, ik hoef geen credit (iets wat ik vanzelfspreken al wel een paar keer had gezegd, maar nu was er eindelijk een medewerker die het snapte).

anyway, ik zit nu bij lloyds. Niet mijn meest ethische overweging ooit, maar ja. Ik kan bij m’n geld, en ik heb een mooie bankpas met een paard erop. Wat wil je nog meer :wink:

Ik kan dit bovenstaande niet onderschrijven. Ik vroeg namelijk wel gelijk om een cc (die ik over 3mnd krijg) en heb gelijk de mogelijkheid gekregen om rood te staan (zonder dat ik daar om vroeg). De enigste tip die ik kan geven is ga net als ik netjes gekleed (kwam van een meeting) neem je huur contract en contract van werk mee.

Overigens de rede dat ik een cc wilde was om te betalen met PayPal. Dit blijkt ook gewoon met je debet kaart te kunnen in de UK. Wellicht handig om te weten.

Het is straight forward, ik heb bij barclays mijn account geopend en dat ging erg makkelijk.

Wat je kunt doen is dat je vriend een brief maakt en bevestigd dat je daar woont bij hem op dat adress en daarnaast ga je nog met andere brieven als proef of adress zoals je NI, werk contract enz. Neem je werk contract ook mee.

That’s it ik huurde ene kamer in het begin die landlord had een breof gemaakt, ik had die meegenomen, mijn NI brief en een brief van werk dat ik was aangenomen. Natuurlijk passpoort ook.

Dat is apart, want tegen mij zeiden ze dat het bij wet verplicht is. Maar fijn dat het bij jou wel makkelijk gelukt is.

Barclays is idd makkelijker, maar Barclays is ook de grootste investeerder in de global arms trade in Groot Brittanië, en is/was bovendien betrokken als investeerder in dictatoriale regimes. Voor mij was dat genoeg reden om hen niet mijn geld te geven.

Totdat er daar wat aan de hand is en je met hetzelfde gezeur zit… je moet heel veel geluk hebben om fatsoenlijke mensen te vinden die dan ook nog is weten waar ze mee bezig zijn :smiley:

Nou dat is wel zo maar misschien een optie eerste twee maanden bij barclays die brief van barclays kun je gebruiken om bij HSBC en Nationwide of andere banken een rekening te openen en dan zeg tegen barclays daaggg…Dat zo ook kunnen.

Bij mij ging het niet bij HSBC die wilde een brief van mijn werkgever die aangeeft dat ik daadwerkelijk in Nederland heb gewoond…Hoe kunnen zij dat doen!!! ik heb brieven van NEderland maar dat vond men niet genoeg echt een gezeur was dat.