Weet iemand of het mogelijk is om een bankrekening te openen in Ecuador terwijl je op een toeristen visa in het land bent? Zo ja, bij welke bank?
**Hoi, neem hier eens een kijkje, van deze bank weet ik zeker dat je er ook kunt internetbankieren, wel net zo handig. Andere banken vast en zeker ook, maar wij werken met Pichincha en dat gaat goed.
http://wwwp1.pichincha.com/web/temas.php?ID=18
**- Monto de Apertura mínimo $ 500 (inleg 500 dollar)
- Solicitud de Apertura (aanvraag openen bankrekening)
- Copia Cedula (blanco y negro) (kopie van ID nvt)
- Pasaporte a color (extranjeros) (buitenlanders kopie in kleur van paspoort)
- Copia de certificado de votación vigente (stembriefje nvt)
- Carné de residencia (extranjeros) (buitenlanders verblijfsvergunning)
- Copia planilla de pago de: agua, luz o telefono (kopie rekening van water/electriciteit of telefoon)
- Copia planilla de pago de: agua, luz o telefono (extranjeros de residencia no de hotel) (buitenlanders kopie van W/E of T van het verblijf adres niet van een hotel)
Hoop dat het een beetje duidelijk is. Je zult vast een goede reden hebben waarom je hier een bankrekening wilt, maar gewoon ter info: zelf heb ik hier geen rekening, gaat prima, kan met mijn gewone bankpas bij Pichincha tot 300 dollar per keer pinnen en bij Banco Guayaguil tot 500 dollar. Op veel plekken kun je ook met je Mastercard of je Visa terecht.
Succes!
Bedankt voor de informatie. Carné de residencia heb ik helaas niet, aangezien ik in Peru woon en niet in Ecuador.
Inderdaad heb je om te betalen geen bankrekening nodig, maar ik wil graag betalingen ontvangen vanuit Ecuador.
Heb vorig jaar geprobeerd een rekening te openen, maar dat is niet gelukt. Het meest recente stembriefje en rekeningen op een adres dat (tijdelijk) op jouw naam staat bleken harde vereisten. Mijn conclusie is dat het openen van een bankrekening in Ecuador erg bureaucratisch is, heb je niet de juiste stukken, maakt niet uit waarom, dan heb je pech… Ik doe het dus voorlopig maar even met mijn NL rekening en kan daarmee overigens tot $560,- pinnen bij de
Pichincha, zonder transactiekosten.
Hoi, mag ik je vragen met welke pas je dan pint bij de Pichincha, want ik heb vernomen dat ik tot 300 dollar kon pinnen. Bij Guayaguil tot 500 dollar.
Ik weet niet of het uitmaakt, maar het was in Quito, volgens mij verschilt het per stad. Ik heb gewoon een ING pas.
Bedankt, dan ga ik het gewoon een keertje uitproberen.
Heb nu net weer bij Guayaguil gehaald, dus zit voorlopig wel goed.