Wie weet waar ik als nederlander zonder dni een bankrekening kan openen ?
Ik ga hier voortaan een groot deel van het jaar verblijven, heb echter vooralsnog een toeristenztatuz.
Bij de Banco Santa Fe heb ik gisteren gevraagd, maar die zeiden dat een dni vereist is.
Ik heb werkelijk álle banken afgelopen en overal ving ik bot, tot ik de Banco Patagonia binnenstapte en zij me konden helpen. Wel moest ik eerst een CDI aanvragen bij de AFIP, maar dat is vrij eenvoudig. Met dat CDI nummer kon ik vervolgens een rekening openen. Maar of het zo nog steeds kan betwijfel ik eerlijk gezegd.
Dank je voor je tip.
Ik heb hierop wat gegoogeld en ga binnenkort deze weg proberen.
Bij Banco Nacion schijnt dat mogelijk te zijn.
Ik zou het toch ook nog bij andere banken proberen, want als ik érgens géén rekening wil hebben in het bij Banco Nación
Altijd enorme wachtrijen, totaal ongemotiveerd personeel en online banking is een crime volgens mij…
Eens met Flipsen, Banco de la Nacion is een ramp. Sowieso is dé stelregel bij het kiezen van een bank hier: daar waar enorme rijen staan, wegwezen. Vaak zijn dit de banken waar de locals verplicht rekeningen hebben lopen (ambtenaren, gepensioneerde ambtenaren), dus bijvoorbeeld provinciebanken: wegwezen.
Commerciële banken zoals Galicia, Santander, Francés, Citi etc hebben een heel ander klantenbestand en het is in ieder geval mijn ervaring dat je er relatief snel geholpen wordt…
Hoi,
nu we het toch over bankrekeningen hebben: het schijnt zo te zijn dat vanaf 3 abril geldt dat je in het buitenland alleen geld kunt opnemen van argentijnse rekeningen in dollars. Het lijkt mij lastig voor een hoop mensen, inclusief mezelf. maar het is dus een kwestie van zorgen dat je genoeg hebt staan op je dollarrekening van je bank, want anders kun je dat geld niet opnemen. natuurlijk kun je wel debit- en creditkaart betalingen doen met je pesorekening, maar soms het je ook in het buitenland graag contact geld. Ik weet dat de BCRA druk bezig is haar doelen te verbreiden, maar zo niet de logica van dit punt in. de regering wil dat we de peso gebruiken en niet de dollar, maar met deze maatregel word je juist verplicht dollars te hebben, althans op de bank dan. Maar misschien klopt het ook allemaal niet.
bij deze de bron:
http://www.26noticias.com.ar/habra-que-tener-una-cuenta-en-dolares-para-usar-un-cajero-en-el-exterior-148478.html
groet,
stef
Geloof me je wilt geen bankrekening hebben in Argentinie. Zou het nu op de een of andere manier noodzaak zijn, dan idd alleen voor Arg. Pesos. Zet nooit USD op een account hier.
Volgens mij kan je op dit moment als ‘toerist’ ook geen bankrekening meer openen.
Stefned, het artikel is helemaal waar. Vanaf 3 April kan je alleen nog van een Argentijnse rekening gebruik maken in het buitenland als je een USD rekening hebt. Heb je die niet dan kun je geen gebruik meer maken van je rekening in het buitenland.
Zelfs niet met een debit card, alleen credit card zijn nog mogelijk. En hier komen natuurlijk weer enorme rente percentages bij kijken.