Bangladesh

Hallo , heeft er iemand hier ervaring met reizen in Bangladesh?
Is dat te doen in je eentje , leuk ,mooi of gevaarlijk?

gr sander

Ik heb 2.5 jaar geleden in mijn eentje door Bangladesh gereisd, en ik vond het ZWAAR!

Ik ben het gewend om in mijn eentje te reizen, dus dat was het probleem niet. Maar Bangladesh is een mannencultuur en een land wat niet gewend is aan toeristen, en zeker niet een blonde vrouw van 1.87. Ik heb me aangepast door lokale kledij te dragen, het starten werd daardoor iets minder, maar was nog steeds heel extreem. Mensen die in een kring om je heen gingen staan om je aan te staren. Iedereen die naar je wijst.

Bovendien had ik problemen met communicatie. Veel Bengalen die ik op straat tegen kwam, bv Triskaw chauffeurs, spreken niet of nauwelijks Engels. Ik had moeite uit te leggen wat ik wilde en waar ik heen wilde, omdat veel mensen ook niet kunnen lezen.

De drukte en armoede en het vuil hebben een onvergetelijke indruk op me achter gelaten. De mensen zijn lief en gastvrij, maar ik miste iemand om al mijn ervaringen mee te delen, al was het maar via internet (wat er ook bijna niet was…)

Groet,

Jenny

Ok , Bedankt voor je reactie!

Maar je vond het land verder ook wel mooi? Ik wil of India/Bangladesh doen naar Birma voor n maand.

gr sander

Mooi is niet het juiste woord voor Bangladesh. Is er teveel stank en vervuiling en echte armoede om het land mooi te kunnen vinden volgens alle gangbare definities van het woord mooi… Het is indrukwekkend en interessant en fotogeniek!

Ben je surbadan np geweest?
Hoe is dat?
Iemand daar ervaringen over?

Een andere vraag?
Van Khulna naar India (kolkata) is dat goed te doen?

Ik ben daar niet geweest.

Dat lijkt mij persoonlijk het mooiste van Bangladesh :slight_smile: