Bangkok naar Kanchanaburi

Met de bus of mini busje naar Kanchanabui,ik lees dat vanaf het bus station zuid bussen en van victoria monument mini busjes gaan. Wat is de beste optie. En heeft iemand tip voor betaalbaar hotel in de buurt van hetbusstation of victoriamunument. Bedankt! We reizen met 2 kleine kinderen

Jaren geleden ben ik met de bus gegaan. Ik denk dat de minibus iets sneller is maar de bestuurder kan een snelheidsmaniak zijn, met de gewone bus is dat wat moeilijker!

Helaas geen tip voor een hotel. Wel een bezoekje brengen aan het erawan NP, mooie watervallen!

Minibus vanaf het Victory Monument is lekker praktisch. Zorg dat je de naam van je hotel of guesthouse in Kanchanaburi weet, dan zet de chauffeur je daar ter plekke af. Dat is bij de bus niet het geval, die gaat slechts tot het busstation.

Het Victory Monument bereik je via de skytrain, dus wanneer je zorgt dat je hotel daar dichtbij zit, ben je er zo.
De minibusjes staan (vanaf Siam gezien) linksonder de rotonde.
Het kan zijn dat je wat moet rondvragen, want de bestemming staat er niet op.
Tevens is het zo dat de minibussen vertrekken wanneer ze enigszins vol zijn, het kan dus zijn dat je wat moet wachten.
Maar goed, dat is bij de bus ook wel vaak zo. Voor de minibus betaalde ik 120 of 130 baht.

Suk11 kost 650 baht incl ontbijt, 200 meter van de skytrain. www.suk11.com

Hans.

Bedankt!! Weet u toevallig of er en toilet in de minibusjes ziten stopt deze vask onderweg? Hoelang zal het busje er ongeveer over doen.
mvg Hanneke

Ik ben met de trein gegaan ongv 3 uur en kost maar 1,50 euro een hele beleving !

1 like

En met welke trein ben je gegaan en vanwaaruit vertrok dee?We reizen mettwee kleine kindren is dat te doen net hun met de trein betreftde hygienische en warmte. Bedankt

Ik had je post niet helemaal goed gelezen met 2 kleine kinderen zou ik het niet snel aanraden .

Maakt niet uit, bedankt!

Ik ben hier wel benieuwd na :slight_smile: vanaf waar reis je etc…

Dag, hierbij misschien een vraag waar jullie ook antwoord op hebben. Het vervoer per bus/trein vanuit Kao Lak naar Bangkok terug? Bedankt weer! Grs

@ pleunp ,
Vanaf Bangkok van trein station ThonBuri trein gaat 1 keer per dag , richting Kanchanaburi .

1 like

@arno1986 dat is die trein van 1,50 3uur reizen toch? (zou Ns wat van kunnen leren). Heb je toevallig nog leuke goedkope slaapgelegenheden aan te raden in kanchanaburi

Ploy guesthouse !!! Topper niet de goedkoopste maar heel goed van te voren boeken zit vaak vol
Wanneer die vol zit is pong phen een goede optie ! eten is daar goed

Hier nog een aanbeveling om met de trein te gaan. Is ons erg goed bevallen!
Regelmatig komen er mensen langs om eten en drinken te verkopen. En het is inderdaad een hele belevenis. Mooie natuur die je ziet en de ‘huisjes’ zo dicht langs het spoor.

Wij sliepen op het water bij VN guesthouse. 10euro per nacht incl airco.