Airport naar Kanchanburi

is er een rechtstreekse bus vanaf de luchthaven ?

ander opties ?
-via victory (kan dit ondertussen met de sky train ?)
-via southern

daarna van Kanchanaburi naar Ayuthaya -----hoe ?

Ayuthaya naar Chiang Mai----hoe ?

Er gaat geen bus vanaf het vliegveld. Je kan het beste via Southernbusstation, Thonburi (wel een bus vanaf het vliegveld), of Victory monument. Bij laatst genoemde komt de skytrain maar niet de airport link! Je zult dan moeten overstappen bij Phaya Thai. Bij het VM kun je dan een mini bus pakken. Met een dikke 3 uur ben je dan in Kanchanaburi. Je zou ook via het Noordelijk busstation kunnen (Mochit) maar deze bussen rijden niet frequent. Best kans dat je daar 2 uur moet wachten.

Vanaf Kanchanaburi naar Ayuthaya gaan ook minibusjes, je kan ook voor een prikkie de gewone bus pakken. Je moet dan wel overstappen in Suphanburi.

Vanaf Ayuthaya kun je met de trein naar Chiang Mai! Natuurlijk kun je ook vliegen of met de bus maar dan zul je eerst weer terug naar Bangkok moeten.

Mocht je iets meer willen weten, laat maar weten. Ben net terug dus alles is nog recent in m’n geheugen. Ook weet ik een goed reisbureau in Kanchanaburi gerund door een Nederlander.

OK , bedankt .

zal dit doorgeven aan m’n zus ; zij gaat voor het eerst op eigen houtje rondreizen !

voor mij mss ook wel handig want wil dit jaar via Kan naar Sangklaburi .
ขอบคุณมาก

Hallo Neyana, ik wil even reageren op jouw ervaring ‘*Vanaf Kanchanaburi naar Ayuthaya gaan ook minibusjes, je kan ook voor een prikkie de gewone bus pakken. Je moet dan wel overstappen in Suphanburi’. *
Heb je nog enig idee hoelang de bus er over deed?
Met de minibusje gaat het zeker sneller, maar iets duurder?

Vanaf Bangkok ben ik aan het bekijken wat handiger is;
Optie 1:
Eerst naar Chiang Mai te vliegen en dan met de trein naar Phitsanulok dan door naar Ayuthaya!
Daarna naar het zuiden, maar als ik dit zonder te veel tijd verlies wil doen, dan kan ik het beste eerste weer naar BKK gaan en hieruit vliegen naar Hua Hin/Krabi, denk ik!
Of optie 2:
Met de trein van BKK naar Kanchanburi e/o Ayuthaya te gaan en dan door met de trein naar Chiang Mai. Daarna vanuit vanuit Chiang Mai vliegen naar Huan Hin of Krabi.

Heb je misschien ook de naam van het reisbureau in Kanchanaburi?
Alvast bedankt!