8 juli vertrek ik naar Bangkok. Bij mijn aankomst zou ik onmiddelijk moeten doorreizen naar Kanchanaburi.
Ik was eerst van plan de trein te nemen, maar aangezien de laatste vertrekt om ± 13h30 en ik pas zal landen om 13h is dit niet haalbaar.
Na enig opzoekingswerk leek dit me de gemakkelijkste reisweg:
Aankomst Suvarnabhumi Airport, shuttle bus naar het transport platform.
Daar zou ik dan bus n° 556 nemen naar de Southern Bus therminal.
Hier vertrekt dan normaal een bus naar Kanchanaburi (± 2h rijden).
Kunnen jullie mij deze route aanraden of andere suggesties?
Dit lijkt me ook de beste optie. Heb het even nagekeken voor je in de lonely planet. Het klopt inderdaad dat je naar de Southern Bus Terminal moet, ook wel sai tai mai genoemd. Deze informatie vond ik onder het hoofdstuk Bangkok.
Als ik onder het hoofdstuk Kanchanaburi ga kijken, zie ik dat vanaf hier naar Bangkok 100 baht kost en ongeveer 3uur duurt. Dus ik ga ervan uit dat het omgekeerd ook zo is.
Maar, wat ik me afvraag. Heb je na je vlucht nog wel zin om meteen door te reizen naar Kanchanaburi? Anders kun je misschien eerst een nacht in Bangkok slapen, en de volgende dag op je gemak met de trein richting Kanchanaburi.
Bedankt voor je reactie en link.
Ik had ook liever nog een nacht in Bangkok gebleven, maar moet een groep vrienden inhalen die dan reeds in Kanchanaburi zijn.
Ja dat denk ik ook haha. Ik zit een beetje met hetzelfde probleem… Na aankomst op Bangkok zou ik eigenlijk ook direct door willen gaan naar Phuket om ook wat vrienden in te halen, maar dat gaat denk ik erg vermoeiend worden worden… Maar aan de andere kant, genoeg red bull in de 7eleven :evil:!
Er gaan ook bussen vanaf Mochit busterminal in Bangkok! Mocht je evt voor een andere route willen kiezen. Je kan ook eens navraag doen wat het kost om met een mini van/busje te gaan. Zoiezo een stuk relaxter.
Ja inderdaad, die had ik ook gevonden, wel wat verder van de luchthaven.
Ik begrijp niet waarom, maar om een of andere reden duurt de busrit vanuit Mochit 1 tot 2 uur langer :s