Heeft iemand weleens de trip naar Hellfire Pass vanuit Bangkok gemaakt? Wil van Bangkok naar Kanchanaburi om even mijn backpack te droppen en vervolgens direct door naar Hellfire Pass. Van Hellfire terug naar Kanchanaburi om daar te overnachten.
Vooral interesse in openbaar vervoer en de laatste vertrektijden vanuit Hellfire Pass!
Ik heb het niet in 1 keer vanuit Bangkok gedaan, maar vanuit Kanchanaburi. Het lijkt mij een vol programma voor 1 dag! Je wilt immers ook nog de wandeling vanuit het museum naar de hellfire pass maken (en terug…). Maar goed: de laatste bus komt ongeveer om 4 uur langs op de autoweg; verdient wel enige aanbeveling om er ff eerder te gaan staan! Busrit Kanchanaburi-Hellfire Pass is ongeveer 1,5-2 uur
Plan is om vroeg uit Bangkok te vertrekken naar Kanchanaburi om daar een dag te besteden. De 1ste bussen vertrekken al vroeg las ik. Wil daar 1 overnachting doen en de volgende dag naar Erawan.
Hoe kan ik die 1ste dag (m.u.v. River Kwai Bridge / Cemetery) besteden? Of gewoon later op de dag weg uit Bangkok?
Probeer eens iets te regelen met Good Times Travel in Kanchanaburi (http://www.good-times-travel.com/). Je kan bijvoorbeeld om een combi vragen: ochtend: Erawan natuurpark en in de middag naar Hellfire Pass. Per mail kan je zelf pakketten samenstellen. Ze kunnen je trouwens ook ophalen in Bkk indien gewenst. Of pak de trein van 7 uur uit Bkk.
Op deze site staan time tables van (lokale) bussen omgeving Kanchanaburi (kanchanaburi-info.com)
Voor een overnachting is er keuze genoeg, zelf waren wij wel gecharmeerd van VN Guesthouse aan de rivier (http://www.vnguesthouse.net/)
Ik dacht dat die treinreis toch nog wel 4 uur duurde, maar weet dat niet zeker. Dan wordt het allemaal een beetje krap, maar ik geef toe dat ik het zelf allemaal graag op mijn gemak (en niet georganiseerd) doe. Mocht je in Kanchanaburi zelf het nodige willen zien, dan zou ik zeggen huur een fiets en ga naar de brug (niet naar het museum daar), de begraafplaats in de stad (vlakbij een leuk guesthouse: applesguesthouse;450BHT met fan;600 BHT met a/c: ze hebben ook een vestiging aan de andere kant van de rivier); het museum tegenover de begraafplaats en zeker ook het JEATH museum en de begraafplaats even buiten de stad=Chung Kai Allied War Cemetery=leuk fietstochtje ook).
Succes
:vak02:
Aangezien ik daar nu 2 volle dagen heb zal ik de ene dag Hellfire Pass doen en de andere dag Erawan. Tussendoor is er vast ergens tijd voor de brug e.d.