Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya

Hoi iedereen,

druk bezig met de voorbereiding van een maandje thailand. Zit echter met een dilemma.

Het idee is om S’ochtends vroeg vanuit Bangkok te vertrekken, vervolgens 2 nachten in kanchanaburi te blijven om na deze 2 nachten s’ochtends vroeg naar Ayutthaya te reizen en s’avonds de nachttrein naar Chiang mai te nemen.

In kanchanaburi willen we graag het volgend:

  • 1 nachtje slapen bij river kwai jungle rafts
  • Erawan watervallen
  • Hellfire pass.

Het is duidelijk dat het eigenlijk te krap is om echt te genieten, maar wat is de beste en goedkoopst mogelijke optie.

Zelf dacht ik:
S’ochtends vroeg vanuit Bangkok naar hellfire pass (hoe kom ik daar?).
van hellfire pass naar Nam Tok en dan naar de pier om te overnachten bij jungle rafts. (hoe doet ik dit?)
S’ochtends vroeg naar kanchanaburi, spullen droppen in een guesthouse en de bus naar erawan (is dit haalbaar).

Alle tips of aanbevelingen voor een tour die dit alles betaalbaar aanbied graag.

Alvast bedankt!

vanuit Bkk naar Hellfire pass is een rit van ongeveer 4 uur, afhankelijk van het transport, als u er rekening mee houd dat het goedkoopste transport van bangkok naar kanchanaburi de trein is, bent u al meer als 4 uur kwijt voor deze rit alleen, u kan wel met deze trein tot Nam Tok geraken, van hieruit nog een 20tal kilometer (dacht ik) tot de Hellfire pass, dit traject kan u dan doen met de bus (Kanchanaburi-Sangkhlaburi) of met een songtheaw (prijzig). Ik denk dat je beter vanaf het eerste moment naar Kanchanaburi gaat met mini-busjes vanuit Bangkok (100-150 baht) vertrekken vanuit Kao Sarn road of Victory monument, vanuit kao sarn kan je je rechtstreeks aan ‘river road’ laten afzetten met de guesthouses waar er verschillende rafting bungalows aanbieden in alle prijsklassen. En doe doen van hieruit je trips, je zit vlakbij de hoofdweg om de bus te nemen naar Erawan of richting Sangkhlaburi om naar de Hellfire pass te gaan. Verschillende maatschappijen bieden deze tours aan, maar nogal prijzig. Voor meer info kan je me altijd een privé bericht sturen.