Ik reis 9 mei 2014 voor het eerst alleen naar Thailand. Nu heb ik een vlucht met Ethiad die om 18.00 land in Bangkok, ik wil direct doorvliegen naar Chang Mai, vlucht geboekt die vertrekt om 19.40. Dit is dus mijn eerste keer en mijn vraag is dan ook of dit haalbaar is ?? Moet ik bv eerst door de douane voor ik weer door vlieg naar Chang Mai of kan ik direct door vliegen?? Deze hele operatie is best wel een beetje spannend omdat ik alles zelf wil regelen, niet via reisbureau…
Zelfs al vlieg je met Thaismile vanaf dezelfde luchthaven, dan zul je toch eerst door de douane moeten. Zonder ingecheckte bagage zou het misschien net kunnen lukken als je online incheckt en je vlucht geen vertraging heeft. Reis je met ruimbagage dan moet je bagage ophalen en vervolgens opnieuw inchecken voordat de bali uiterlijk 45 minuten voor vertrek sluit…
Emirates en Thai werken samen, dus je hebt kans dat je de verbinding haalt.
Als je beide vluchten samen hebt geboekt als 1 ticket en je haalt het niet is het de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij en dan zou ik het aandurven. Als je de tickets gescheiden hebt geboekt is het je eigen verantwoordleijkheid en zou ik een ruimere marge nemen.
Ik heb ze jammer genoeg niet samen geboekt… Bij het boeken nooit aan de douane gedacht…Mijn idee was om zo snel mogelijk door te reizen en aan het eind van mijn vakantie nog een paar dagen Bangkok
Nu las ik in de kleine letters dat je voor 500BTH " Change flight date routing with fee"
Ik heb in totaal 53 euro betaald voor de ticket, dus dan kan die 500BTH er ook nog wel bij…
Het is gelukt! Mijn ticket is om geboekt.
Via de mail contact gehad, werd erg vriendelijk geholpen, men gaf zelfs advies over vertrek tijden. Ben helemaal blij…nu nog 5 maandjes geduld hebben en dan ga ik YESSSSS>>>
Iedereen de beste wensen voor het nieuwejaar !!!
Jolanda