Hallo allemaal,
Over 3 weken ben ik op Bali, voor de eerste keer en de neuroot in mij wilt weten of het daar wel veilig is. Daarmee bedoel ik dan risico op bomaanslagen etc.
Ik ga naar het zuiden van Bali btw.
Groetjes Inesse
Hallo allemaal,
Over 3 weken ben ik op Bali, voor de eerste keer en de neuroot in mij wilt weten of het daar wel veilig is. Daarmee bedoel ik dan risico op bomaanslagen etc.
Ik ga naar het zuiden van Bali btw.
Groetjes Inesse
Niemand zal je 100% veiligheid kunnen garanderen, maar je loopt op Bali zeker geen hoger risico dan op een andere willekeurige vakantie-bestemming.
Hoewel er bomaanslagen geweest zijn op Bali in het verleden, is er momenteel geen verhoogd risico. Het grootste risico is het verkeer.
En ik zou zeker niet alleen in zuid Bali blijven hangen!
Een stuk veiliger dan gedurende de avond door Amsterdam te lopen
Kan ik niet beamen voor her Zuiden -Kuta-Legian eo. Onze Australische buren hebben de handjes
heel los als ze alcohol genuttigd hebben .
Bron: Balipost en Bali advertiser
Midden in de nacht heb je bijna overal last van dronken mensen. Gewoon in een taxi stappen als het je niet aanstaat.
kom op we zij weer appels en peren aan het vergelijken.
als we vragen of nederland veilig is dan beginnen we ook niet over de pillenbrug op de wallen, of de buurt in utrecht.
Bali is veilig. Tuurlijk weten we het niet zeker, maar hetzelfde kunnen we zeggen over New York, London, Madrid waar ook aanslagen waren in het verleden. Het is altijd vreemd dat over deze plaatsen nooit dezelfde vraag wordt gesteld.
Dit jaar trekt bali 3 millioen touristen, en natuurlijk in een touristische omgeving zijn er altijd mensen die van je willen profiteren. Dit gebeurt hetzelfde in Holland. Teven zijn er ook op bepaalde gebieden, Kuta, Legian veel jongeren die gaan stappen, Texel, Lloret zijn hier natuurlijk ook een voorbeeld van.
Vind je deze plekken nix dan zijn ze makkelijk te vermijden. De rest van Bali is prachtig en wil je het zekere voor het onzekere nemen dan ga je in Bali niet naar de meest drukke plekken toe. Geniet van bali en maak je vooral geen zorgen…
Je zal in Candidasa midden in de nacht ( heel weinig ) meer op straat vinden ,laat staan dronken . Er wordt om het uur rondes gereden door de touristen politie , bovendien de meeste lokalen zijn mati om half elf.
Wel zo rustig en, veilig gevoel ook :slapen:
Overal ter wereld kan er wat gebeuren dus als je daar allemaal rekening mee moet houden…Niet doen, dan kom je nergens meer!!! (neem Noorwegen bijv. als voorbeeld…) Ga gewoon lekker op vakantie en geniet ! Ik heb me in Indonesië nooit onveilig gevoeld. Liep ook gewoon (in Ubud) 's nachts over straat (ook door onverlichte steegjes ach ja…) en ik ben een vrouw alleen dusse… Maar ja, dat heeft niets met "bomaanslagen te maken natuurlijk…Dit kan je toch nooit voorspellen. (ook hier in Nederland niet…!)
Ik heb meerdere keren een paar maanden op bali doorgebracht en mij er altijd veilig gevoelt. Ik zou je zeker aanraden ook naar ubud te gaan, stuk rustiger dan kuta en omstreken, en een mooie mix van toeristen en tegelijkertijd ook een stukje authentiek bali en makkelijk contact te hebben met de locals.