Bali, Lombok, Gill?, Nusa Penida

Wie kan ons helpen met advies. Van de zomer ga ik met mijn zoon naar Indonesie. Dit is een route die ik heb bedacht:Van Bali, naar Lombok dan Gill en terug via Nusa Penida naar Bali. Nu vraag ik mij af is dit een haalbare reis in 3 weken?
Verder ben ik op zoek naar rustige accomodatie’s aan het strand en niet al te toeristische plekken.om daar vandaan de omgeving te bekijken.
Ik ben nog nooit in Azie geweest dus ben blij met alle tips. Hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken.

Het is mogelijk om in 3 weken deze route af te leggen. Je zit dan wel vrij veel op verschillende boten.

Een optie zou zijn:

• Nederland -> Bali
    bezoek verschillende plekken met bv. Ubud en Amed als uitvalsbasis (10 nachten)
  • Amed -> Gili
    met de boot vanuit Amed of Padangbai naar de Gili’s (4 nachten)
    boot gaat twee keer per dag, ik zou de ochtendboot nemen want de middagboot heeft vaak vertraging/wordt regelmatig gecanceld
  • Gili -> Lombok
    je kan een klein bootje charteren, of met de public boot. ook dat is een klein bootje (3 nachten)
  • Lombok -> Nusa Penida (3 nachten)
  • Nusa Penida -> Sanur
    overnachting in Sanur of een andere plek in het zuiden, en dan naar het vliegveld (2 nachten)

Voor accommodatie zou ik even kijken naar Tripadvisor/Booking.com, dan kun je selecteren op je wensen als warm water, AC en de prijs.

Over Bali heb ik heel veel geschreven op mijn site: IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali. Daar staan vast wat leuke dingen tussen? Als je even doorklikt vind je ook tips voor Lombok en de Gili’s. Nusa Penida ken ik alleen als duikbestemming (2x een dag gedoken), ik heb er nooit overnacht.

Dank je wel Jenny! Fijne tips!
mag ik je nog wat vragen; zit te denken aan het zuiden van Lombok ook vanwege de eilandjes die daar voor de kust liggen. Het is daar ook minder toeristisch begreep ik. Ken jij dit? Nu ga ik in juli maar wordt dan is het Ramadan, merk je daar veel van op Lombok?

Op Lombok zal overdag een aantal warung (eettentjes) gesloten zijn. Zeker de toeristische tentjes zijn gewoon open. Ik zou sowieso zorgen dat je altijd een hoeveelheid water bij je hebt, zodat je in ieder geval kan drinken.

Hier schreef ik meer tips: IkReis - Indonesië en de Ramadan 2023.

In het zuiden van Lombok heb ik alleen Kuta (Kute) bezocht en wat Sasak-dorpen, niet de eilanden.

1 like