Hoi!
Mijn vriendin en ik zijn van plan om de laatste 3 weken van maart naar Bali te reizen. Zouden we er nog veel regen kunnen verwachten? Ik weet het niets is zeker maar we hebben wat bang van heel der dagen regen… We twijfelen dus tussen Bali of Laos thanks folks
Hoi Gisi,
Eind-maart is nog wel tijdens de regentijd, maar het hoogtepunt (dieptepunt) van de regentijd is dan al wel over. Sowieso regent het (ook midden in het regenseizoen) bijna nooit de hele dag. Flinke regenbuien zijn wel gebruikelijk in de middag, maar die duren meestal niet heel lang (max. een paar uur). Verder zijn ook de verschillen binnen Bali altijd groot. Het weer in het zuiden kan heel anders zijn dan in de bergen, bijvoorbeeld. Ik zou me persoonlijk niet door de regentijd laten afschrikken.
Houd wel even rekening met de Dag van de Stilte (Nyepi), die plaatsvindt op (waarschijnlijk) 17 maart 2018. De dagen daarvoor zijn wel interessant met allerlei rituelen, maar de 17e zelf ligt echt alles stil en kun je weinig anders doen dan in je hotelkamer blijven.
Wil je in die drie weken alleen naar Bali, of ook nog andere eilanden bezoeken?
Groeten,
Erwin