je weet toch wel van het tevoren te regelen visum, nah?
als ik hier in BKK rond me heen kijk zijn die bekpekkertjes allang niet meer low-budget-want dat vinden ze’‘zo goedkoop, dat zal wel niks zijn’’ plus het tegenwoordige waanidee dat als iets niet op www staat het ook wel niet echt zal bestaan. dus kijk gewoon op sites als hostelz, hostelworld, hostelbookers- weet je zeker volop die slecht engels sprekende OZzies te treffen. zelf hou ik daar niet zo van-dus ik kijk soms in een reisgids waar de losmen murah staan. er zijn er 100en op Kuta.
ook in deze hele wereld geldt: langsheen het strand betaal je de hoofdprijs, straatje erahcter al minder, 2 gangetjes nog minder. kan je echt geen 4-5 min lopen?
nu het vrolijke nieuws: Indon en zelfs nog Bali is spotgoedkoop-zeker voor 1e keer komers. Alles ziet er dus enorm aantrekkelijk geprijsd uit-en zeker als je merkt dat je nog wat mag tawarren ook.
nog meer vrolijk nieuws-wat aantoont dat je de tropen nog niet kent: MEESTAL (=niet alitjd) is rainy season de dagelijkse stortbui rond 16.00. Zoveel water plonst neer dat je denkt dat het een waterval is. Meestal komt het ook nog als een enorme verfrissing-daarvoor is het nl. niet te harden. En zoek even de tijden van NYepi op Bali na-en wat dat betekent.
dit geldt voor veel (ei)landen, maar zeker niet voor Bali! daar kun je de klok echt niet gelijkzetten op het tijdstip van de buien.
neemt niet weg dat de buien over het algemeen kort en hevig zijn, al kun je wel de pech hebben dat je meerdere van die buien op een dag hebt. gewoon even schuilen (net als de Balinezen zelf doen) en dan weer verder.