Bagger weer!

Even voor degene die nog moeten gaan. We zijn nu 3 weken in vietnam, vaan noord naar zuid en hrt is al 3 weken bagger weer. 4 a 5 dagen regen, dag droog en hoppa weer 4 dagen aan 1 stuk. Alleen in saigon en omstreken is het eindelijk warm en droog. Dus vergeet je regenjassen en warme kleding niet

Ik ga zaterdag , wat nu valt valt straks niet …

Tell me about it, ik zou daar op de eilanden vertoeven… Maar ben vietnam ontvlucht! Heel azie is slecht!! In noord vietnam zelfs sneeuw vorige week. De locals snappen er ook niks van zeggen ze!!

Dat kan ik me voorstellen. De informatie die ik heb gevonden over het weer in Vietnam geeft dit soort weer ook niet aan voor maart.

Wat vervelend voor jullie en ik hoop dat de zon snel zal schijnen!

Groetjes, Anne

Het is inderdaad wat mijn easyrider guide zei: “the weather in Vietnam is more complicated than my girlfriend”.

I know! Wij waren er van 15 maart tot 2 april. Van Hanoi tot en met Nha trang van de 11 dagen 8 dagen met regen gehad! In Hanoi ook echt koud, en in Nha Trang heel zonde dat we niet naar het strand konden.

Gelukkig was het laatste week in HCM/ mekong droog.

Heb wel 10x in de lonely planet gekeken of ik misschien de climate chards verkeerd had geinterpreteerd.

Gr Linda

Ben hier in vietnam nu een dag of 10 , perfect weer , geen druppel regen tempr tussen de 22 en 30 , hij gaat lekker.

Fijn dat het weer weer is opgeklaard! Geniet ervan!

Groetjes, Anne

Heeft iemand een idee wat voor weer het is op Phu Quoc?
We zouden er volgende week een aantal dagen naartoe willen, maar niet als we niet van de mooie stranden kunnen genieten.

@ Mary83:
als ik me niet vergis dan begint rond mei de regenperiode in Phu Quoc. Wij hadden eerst gepland om dit op het einde van onze reis te doen (nu eind april), maar we hebben ons reisplan omgedraaid en we zijn hier einde maart in Phu Quoc begonnen met onze reis om de kans op regen te verminderen.
We hebben toen goed weer gehad, al was het enkele dagen bewolkt. Maar geen regen (enkel 's nachts).

Voor de rest: wij zijn heel veel reizigers tegen gekomen die wekenlang slecht weer hebben gehad! Wij zijn hier een maand geweest en we hebben welgeteld 15 min regen gehad overdag en dan nog enkele keren 's nachts. Voor de rest altijd warm en droog. (Zelfs in het Noorden.)

Hoi Mary,

Zelf ben ik er niet in deze periode geweest, maar volgens de reisgidsen moet het nog mooi weer zijn. Ik ga duimen voor je!

Groetjes, Anne

Het weer hoeft niet altijd slecht te zijn in Vietnam in het voorjaar.
Wij waren in 2007 van begin April tot begin Mei in dit mooie land en hebben 2 x een regenbuitje gehad.
1 x in Pleiku en 1 x in Bac Ha.
Verder alleen maar zon en warmte.
Zelfs in het noorden, Sapa en omgeving was het stralend weer.
Ook wel eens bewolking, o.a. in Halong Bay, maar wel droog.
Het is gewoon pech als je slecht weer hebt tijdens jouw vakantie, maar dat kan in Nederland net zo goed gebeuren.
Wij hebben ook wel eens 3 weken in Juli alleen maar regen gehad.

Beter met slecht weer in Azie dan met slecht weer in Nederland zeg ik altijd maar…:chin: