Backpackers?

Voor mijn scriptie wil ik graag weten wat jullie denken als je het woord backpacker hoort?

Cheers

Een backpack (erg logisch), liften, met je tentje in de vrije natuur, citytrippen met hostelovernachtingen.

Zoiets?

Backpacken is voor mij op eigen houtje met hoofdzakelijk openbaar vervoer en niet teveel gepland reizen.

Gek genoeg niet aan een rugzak.

Backpacken omvat voor mij reizen op individuele wijze. Daarmee bedoel ik niet dat je alleen moet zijn. Het is reizen met zo min mogelijk vooraf geboekt en geregeld, met een soort van plan maar waar ruimschoots vanaf kan worden geweken.

Wil je het negatief bekijken kun je het omschrijven als ‘doelloos ronddwalen’ maar ik hanteer liever ‘rondreizen zonder de restrictie van een strak schema’

Succes met je scriptie!

Hoi Tammy,

Echte backpackers bestaan haast niet meer. Tegenwoordig reizen ze met i-phones en laptops de wereld rond. De backpacker is geevolueerd naar …de Flashpacker!:wereld:

Bij het woord backpacker denk ik aan: Thaise Fishermans pants, dreds, T-shirts van een biermerk, piercings en overmatig lichaamshaar.

Uiteraard heb je ook de beschaafdere vorm van de backpacker: Afristbroek van bever zwerfsport, trekkingschoenen, windstopper of fleecejasje, lonelyplanet onder de arm

Succes met je scriptie!

Groetjes,

Ties

Die broek ken ik niet, maar drie weken lang dezelfde korte broek zonder te :was: komt toch aardig in de richting?

En dreds, tja, bij totaal gebrek aan hoofdhaar moet ik je die schuldig blijven

Maar de verdere kenmerken moeten wel lukken!! lol2

Maar je hebt wel gelijk, backpacker is wel een modewoord geworden voor alles wat het eigenlijk niet is. Ik vind het werkelijk hilarisch dat er BackpackersORGANISATIES zijn. Backpacken staat immers juist voor NIET georganiseert toch?

Georganiseerde reizen voor backpackers is i.d.d. een vreemde combinatie… Reisdelen voor backpackers vind ik een minder vreemde, want die kun je ter plekke voor een paar dagen wel eens boeken Iets als een bushtreking o.i.d.

Maar de definitie van backpacken gaat aan mij voorbij zodra het een bepaald type persoon moet zijn, de financiële mogelijkheden een bepalend thema wordt en wanneer de hygiënische verzorging een issue gaat worden :wink:

Vrijheid & avontuur zijn de eerste twee woorden waar ik aan denk.

Cheers!