backpackende rondreis door midden en zuid Amerika vanaf komende zomer

Hee, mogelijke reisgenoten:)
Ik ben Robbert 24 jaar oud.
Vanaf komende zomer ben ik eindelijk klaar met mij studie,
Een mooie gelegenheid en mogelijkheid om voor een langere tijd weg te gaan.
Tot nog toe ben ik voor kortere reizen gaan reizen door onder anderen India, Marokko,Egypte, Vietnam en Europa.
Jammerlijk is zuid en midden Amerika er nog niet van gekomen.
Dus vond ik het tijd om deze waarschijnlijk ook pareltjes van regio’s aan te gaan doen.
Mijn plan is om vanuit Mexico te gaan starten en dan langzaam naar het zuiden te gaan trekken.
Heb nog geen echte vaste plannen dus alle ideetjes zijn nog zeker welkom.
Ik zie deze reis als een avontuur waar plezier voorop staat naast natuurlijk veel zien, beleven en ervaren:)
Spreekt dit plan je aan dan hoor ik graag een reactie.
Wie weet reizen we samen voor een stukje of de gehele reis samen

Hey Robbert, ik ga waarschijnlijk met kilroy! Super gave reis…misschien iets voor jou?

super gave reis inderdaad, maar denk zelf dat het nog leuker is om het zelf te ontdekken! meer vrijheid en een stuk goedkoper wat houd jou tegen om het zelf te gaan regelen en misschien met ze tweeën dan kan het ook net iets langer voor het zelfde geld denk ik zo

Hoi Robert,

Klinkt als een heel mooi plan en ik deel je mening dat het leuker is om zelf het een en ander uit te zoeken dan dat een reisorganisatie het van A tot B voor je organiseert. Kun je misschien iets meer over je plan vertellen? Hoe lang ongeveer? waar je ongeveer heen zou willen? Alleen reizen of ook vrijwilligerswerk?

Ik ben zelf van plan om eind juni begin juli mijn rugzak weer eens in te pakken. De planning is om eerst in Canada te gaan werken en vervolgens de westkust van Amerika af te dalen en vervolgens vanuit Colombia een reis door Zuid-Amerika beginnen. Wellicht is het een optie om elkaar in Colombia te treffen ofzo? Ik schat dat ik hier begin 2016 zal zijn.

Laat maar weten of je het iets vindt.

Groet,
Daan

Hoi Daan,
Leuk dat je reageert:) ik heb nog geen vaste plannen buiten dat ik deze zomer start.
Wanneer denk je in Mexico te zijn zelf?
Misschien ga ik ergens werken of heel zuinig aan doen door te gaan couchfurven.
Het lijkt mij geweldig om rustig een te kunnen reizen en zo langzaam van Mexico naar Brazilië te gaan reizen over land.
Colombia lijkt mij het moeilijkst te bereizen en daarom misschien handig om samen met iemand te gaan.
voor de rest lijkt het mij gezellig om samen te reizen te zien wat er op ons af zal komen wat betreft cultuur en nog veel meer natuurlijk.

ben benieuwd wat je er van vind,

gr Robbert
misschien handig via Facebook robbert verspaandonk gouda

hoezo ga je het niet zelf doen maar met een reisorganisatie mee?