Backpacken Zuid Oost Azie april, mei, juni 2014

Hoi mede reizigers!!!
Mijn naam is Talitha en ik ben 23 jaar. Ik ben afgestudeerd op de SPH en zit momenteel tussen 2 studies in. Ik ben van plan om te gaan backpacken door Zuid Oost Azië. Ik vertrek 25 april naar Vietnam. Vanuit Ho Chi Ming stad wil ik graag naar boven reizen naar Hanoi. Vanuit Daar naar Laos trekken en vanuit Laos naar Cambodja gaan. Mijn reis eindigt in Indonesië aangezien mijn vlucht terug naar Nederland gaat vanuit Bali. Ik heb ongeveer 2 maanden uitgetrokken voor deze reis. Ik vlieg 1 juli weer terug naar Nederland. Ik ben op zoek naar mensen die het leuk en gezellig zouden vinden om samen te reizen. Ik sta open voor suggesties om eventueel de plannen wat om te gooien. Met een motor door Vietnam lijkt mij namelijk ook erg leuk om te doen maar ik weet niet wat de opties hierin zijn. Ik ben iemand die makkelijk sociaal contact legt en houd van de cultuur van een land te ontdekken. Ik hoop iets van jullie te horen!!
Groetjes Talitha

heey talitha,

ik heb van de week te horen gekregen dat ik 3 weken vakantie heb deze begint 25 april zelf was ik van plan om 28 april naar thailand of bali te gaan maar Vietnam staat ook op mijn lijstje ! ik weet niet precies wat je verdere plannen zijn?

groetjes valerie

Heej Valerie!

Ik vertrek 25 april naar Vietnam waar ik mijn reis begin in Ho Chi Ming stad. Ik wil van het zuiden naar het noorden reizen in Vietnam. Vanuit het noorden van Vietnam de oversteek maken naar Laos en daar ongeveer 2 weken rondtrekken. Vanuit Laos wil ik naar Cambodja waar ik ook ongeveer 2 weken wil rondtrekken. Mijn reis eindigt in Indonesië (zowiezo Bali) waar ik ook 2 weken rond wil trekken. Ik ga niet naar Thailand omdat ik daar een aantal jaren geleden al ben geweest en nu wil ik de tijd nemen om andere landen te ontdekken in Zuid Oost Azië. Als je in Vietnam begint dan zouden we een stuk samen kunnen reizen! :zon02:

:dag: Talitha,

Ik vertrek 5 juni naar Indonesië. Vorig jaar ben ik op Java en Bali geweest en wil nu, naast evt. kort op deze eilanden, richting Lombok/Gili’s e.d.

Als het je leuk lijkt om samen dingen te ondernemen, let me know.

Ik ben tot begin juli in Indonesië, daarna vlieg ik door naar Australië.

Groetjess Marc

Hey Marc!

Ik verwacht half juni een keer of op Java of op Bali te landen en vertrek begin juli weer terug naar Nederland. Ik denk echter dat het misschien een beter idee is om meteen naar Bali te vliegen en dan inderdaad Lombok erbij te doen. Het lijkt me wel leuk om dingen samen te ondernemen! Zullen we afspreken dat we contact houden en dat ik je laat weten wanneer ik precies daar ben? Aangezien ik eerst door Vietnam, Laos en Cambodja reis weet ik niet de precieze datum dat ik in Indonesië zal zijn.

Groetjes Talitha

• Updated - - -

Hey Marc!:dag:

Ik verwacht half juni een keer of op Java of op Bali te landen en vertrek begin juli weer terug naar Nederland. Ik denk echter dat het misschien een beter idee is om meteen naar Bali te vliegen en dan inderdaad Lombok erbij te doen. Het lijkt me wel leuk om dingen samen te ondernemen! Zullen we afspreken dat we contact houden en dat ik je laat weten wanneer ik precies daar ben? Aangezien ik eerst door Vietnam, Laos en Cambodja reis weet ik niet de precieze datum dat ik in Indonesië zal zijn:)

Groetjes Talitha

Hey Talitha,

Klinkt als een gave reis wat je voor de boeg hebt! Ik zag dat je nog geen lid bent van de Azië Facebook groep, wellicht een idee? Ik ben niet de beheerder, dus hopelijk wordt je vlug geaccepteerd evt. Hier is een linkje –> Traveling Through Asia - Everything You Need To Know | Facebook

Ik weet nog niet exact waar ik half juni zit, Indonesië en plannen gaan niet samen bij mij, hehe :stuck_out_tongue:

Java kan overigens wel leuk zijn om te doen, dit in verband met de Bromo en Kawah Ijen (echt wel gaaf om te zien/doen). Heb dit zelf vorig jaar gedaan via Malang, tour van 2 dagen, 1 nacht. Verder heb ik niet direct veel plannen op Bali, behalve dan wellicht nog richting Nusa Lembongan / Nusa Penida om weer te snorkelen. Had op Nusa Lembongan bij een hotel ontzettend leuke manager waarmee ik samen ben gaan snorkelen daar.

Heb jij al beetje nagedacht over dingen die je sowieso wilt gaan doen/zien op Java, Bali, Lombok en/of de Gili’s en wat je absoluut niet wilt?

Hey Marc!
Bedankt voor de tip! Heb het verzoek meteen verstuurd!:slight_smile:

Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen idee wat ik precies wil zien! Ik ben vooral bezig geweest met Vietnam omdat ik daar als eerste naartoe ga. In Cambodja wil ik graag Angkor Wat en de omliggende tempels zien. Laos heb ik nog geen idee van misschien dat ik het zelfs skip om eerder en langer in Indonesië te verblijven. Dat ligt allemaal nog niet vast. Van Indonesië heb ik nog helemaal geen idee wat ik wil zien. Ik weet alleen dat de borobudur op Java erg mooi moet zijn en nog een bepaalde tempel op Bali.

Laat het lekker op z’n loop :wink: Ik merk overigens op dat wanneer mensen willen afspreken ergens halverwege in hun reis vaak geheel andere plannen hebben op het moment zelf. Mensen lopen elkaar net ‘mis’, blijven ergens net een dagje langer of vertrekken een dag eerder etc etc :stuck_out_tongue:

Kan me nog heugen dat ik vorig jaar in Kuta (Bali) zat en we in de Facebook groep enigszins maar hadden besproken om af te spreken op de Kroningsdag oid. Nou, ik heb nooit iemand van de groep gezien uiteindelijk, hahaha :stuck_out_tongue: Dat is dus wel al vlug de praktische kant dan :stuck_out_tongue:

Maar daarnaast ontmoet je wel al vlug genoeg andere mensen weer :slight_smile: Ik lees t.z.t. wel in de groep waar je uithangt :smiley:

Ja ik zie wel hoe en wat;-) Klopt je ontmoet altijd nieuwe mensen dat vind ik ook het leuke aan reizen! Dat is prima misschien dat we alsnog af kunnen spreken of elkaar tegen komen:)