Wij gaan half januari 2009 t/m half april 2009 (dus 3 maand) backpacken. Onze vliegtickets liggen al vast. We landen in Bangkok en vliegen terug vanuit Singapore.
We hebben de volgende plannen alleen hebben we geen idee of dit wel haalbaar is. We hebben ons al een beetje georienteerd op de bezienswaardigheden, maar hebben nog veel vragen.
We starten in Bangkok, vervolgens is het idee om naar Noord-Thailand te gaan (nachttrein naar Chiang Mai) daar willen we een aantal excursies doen. Vervolgens willen we de grens over naar Laos. In Laos willen we de Gibbon Experience doen en vervolgens naar het zuiden zakken grotere steden nemen we mee op de reis. Daarna de grens over richting Vietnam daar willen we een easy rider (motormuis) inhuren. Vanuit Vietnam de grens over naar Cambodja. Waar kunnen we dat het best doen? Vervolgens naar Cambodja en de Angkor What/Phnom Penh bezoeken. Misschien nog tips? Wat moet je echt gezien hebben?? Eigenlijk is Cambodja meer een land om doorheen te reizen en om toch een paar bezienswaardigheden mee te pikken. Vervolgens weer richting Bangkok (iemand nog tips met bezienswaardigheden vanaf de grens naar Bangkok). Vanuit Bangkok met de trein naar Maleisie/Singapore.
Een heleboel vragen dus nog… Wie o wie kan ons verder helpen? Of in ieder geval een klein beetje op weg helpen met een route.
of bij saigon (bus ) of chau doc( boot) kan je het beste oversteken naar cambodja naar phnom phen.
wat te doen in cambodja: wij zijn alleen in siem reap naar angkor wat geweest , naar het mijnenmuseum en de krokodillenfokkerij. en phnom phen (vooral de voormalig gevangenis was de moeite waard).
tussen de grens en bkk zou je naar het zuiden naar chantaburi kunnen gaan hier kun je zwemmen met dolfijnen.
en khorat vonden wij een leuke stad.
In Ho Chi Minh city vindt je plenty mogelijkheden om naar Phnom Penh te reizen. Een 3-daagse boottocht is heel leuk en spotgoedkoop. Gaat niet snel maar je ziet heel veel. Elk hotel kan je aan de adressen en bureautjes helpen die het organiseren. Van Phnom Penh kun je naar Siem Reap het beste per bus. De LP geeft je alle info. Trek tijd uit voor Angkor Wat. Reken zeker op 1 week Cambodja en dan heb je Sihanoukville, Banlung en Battambang nog niet gezien…
Leuk plan!
Ik weet niet precies waar je de grens overgaat Vietnam in, maar als het in je reisplan past zou ik zeker het noorden aandoen. Hanoi is een erg leuke stad en Halong Bay en de bergen bij Sapa zijn ontzettend mooi. Je kunt daar leuke trekkings doen met lokale gidsen. Enne Maleisië is ook een leuke optie. Aanraders daar vind ik vooral Borneo en de Perhentians (prachtige eilandjes waar je erg goed kunt duiken). Verschil tussen de twee landen is dat je in Vietnam heel makkelijk package tours kunt boeken (kost niet veel), en in Maleisie moet je alles zelf regelen, maar dat is prima te doen. Vietnam heeft trouwens erg lekker eten. Heel veel plezier!
We hebben de volgende plannen alleen hebben we geen idee of dit wel haalbaar is.
Maak je niet druk, ik heb in dezelfde tijd hetzelfde gedaan met ook nog Zuid-China en een overstap in Seoul erbij! Nu houd ik persoon van flink doorstappen, dus als je 3 maanden hebt kun je op je gemakje alles gaan bekijken wat je wilt zien. Als er een tip is voor deze regio, dan is het wel om niet teveel te plannen. Kom aan en bekijk ter plekke wat je wilt gaan doen. Als je eenmaal je draai hebt gevonden is het allemaal heel erg cool om te doen!