Backpacken ZO-Azie

Hoi,

Wij gaan half januari 2009 t/m half april 2009 (dus 3 maand) backpacken. Onze vliegtickets liggen al vast. We landen in Bangkok en vliegen terug vanuit Singapore.
We hebben de volgende plannen alleen hebben we geen idee of dit wel haalbaar is. We hebben ons al een beetje georienteerd op de bezienswaardigheden, maar hebben nog veel vragen.
We starten in Bangkok, vervolgens is het idee om naar Noord-Thailand te gaan (nachttrein naar Chiang Mai) daar willen we een aantal excursies doen. Vervolgens willen we de grens over naar Laos. In Laos willen we de Gibbon Experience doen en vervolgens naar het zuiden zakken grotere steden nemen we mee op de reis. Waar kunnen we het best de grens overgaan richting Vietnam want in Vietnam willen we een easy rider (motormuis) inhuren en hopen op die manier veel te zien. Heeft er iemand nog leuke tips voor Vietnam? Wat moet je echt gezien hebben en wat kun je beter overslaan? Vervolgens naar Cambodja en de Angkor What/Phnom Penh bezoeken. Eigenlijk is Cambodja meer een land om doorheen te reizen en om toch een paar bezienswaardigheden mee te pikken. Vervolgens weer richting Bangkok (iemand nog tips met bezienswaardigheden vanaf de grens naar Bangkok). Vanuit Bangkok met de trein naar Maleisie/Singapore.

Een heleboel vragen dus nog… Wie o wie kan ons verder helpen? Of in ieder geval een klein beetje op weg helpen met een route.

Groetjes Nathalie en Chantal

Hoi Nathalie en Chantal,

leuk dat jullie al zoveel plannen hebben en veel willen zien op de reis… maar is 3 maanden niet wat kort voor al die landen? Ja het is maar net hoe je wilt reizen, hoe sneller je reist hoe minder je echt van het land meemaakt en ziet. Misschien paar landen kiezen en langer de tijd voor nemen?

Wat betreft tips voor deze landen, wil ik je verwijzen naar een ander forumtopic…
kijk hier eens: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=55303

Oja… een trip met de Easyriders in Viet Nam moet je ZEKER doen! echt helemaal te gek en onvergetelijk.
Ook hierover kun je meer lezen in mijn andere posts op het Vietnam forum…
o.a. hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=50299&page=2
…en op mijn weblog: broniya.reismee.nl

Succes met de voorbereidingen!
Groetjes

deze website is nog niet helemáál af… maar al wel toonbaar en in werking! Snuffel er eens rond en kom alvast in de stemming. (of boek gewoon direct een trip met deze geweldige mannen! haha)
Wanneer je contact opneemt met deze Riders, laat dan even weten dat je ze op mijn aanraden gevonden hebt! zullen ze zeker waarderen… :chin:

waar willen jullie met de easy riders gaan ?
wij vonden omgeving van dalat heel erg mooi.

het is een trip van Laos naar Vietnam het kan een reis worden van 24 uur als je daar zin in hebt. Er zijn veel verhalen over geschreven dat de reis van Laos naar de grens van Vietnam vrij lastig en lang is en dat je veel opgelicht word. Vliegen is alleen wel weer heel erg duur omdat Lao Airlines de monopoly positie daar heeft.

gr van Moira

je kan wel in het noorden makkelijk de grens over met vietnam. dat is een busreis van ongeveer 6 uur en die gaat 1 keer in de 2 dagen. (muang kua naar dien bien phu.)