Hallo,
Ik wil gaan backpacken in Australië om precies te zijn van Brisbane naar Melbourne. Ik heb alleen geen idee hoe lang ik voor deze backpack reis nodig heb. Heeft iemand een idee hoe lang deze reis ongeveer kan duren (alleen backpackend) ?
Dat is een beetje lastig te bepalen want dat ligt helemaal aan jezelf. Ben je een snelle reiziger of blijf je lang op 1 plek hangen…Wat wil je er allemaal doen? Ga je ook werken? Hoeveel tijd heb je?
Je kunt al binnen 3 weken in melbourne zijn. Maar dan ga je wel snel
Wij hebben 3 maanden gedaan over het stuk: Melbourne-Adelaide-Alice-Tennant Creek-Mount Isa-Cairns-Cape trib-Cairns en via de oostkust weer terug naar Melbourne. Wij hadden dan wel een auto.
Maar blijft dus de vraag hoe jij je reis wilt maken. Heb je de tijd dan zou ik als ik jou was er 2 maanden over doen…Voor mij zou dat te lang zijn want ik blijf nooit lang hangen ergens
Ik wil beginnen in Brisbane en dan liftend/lopend naar de volgende plaats. Ik wil geen auto huren. Ik zou het liefst de gehele cultuur/natuur verkennen dus zowat in elke plaatsje stoppen. Daarbij ben ik ook nog eens een slome reiziger althans ik houd niet van binnen 2 weken van San Francisco naar Phoenix te reizen, zoals ik vorige jaar heb gedaan!
Ik heb de tijd (8 maanden), maar daarbij wil ik ook nog een reis van Bangkok naar Kuala Lumber en een New-Zeeland reis maken. Ik denk dat ik er 2/3 maanden voor Australië uittrek.
Ik ben niet van plan te gaan werken in Australië (dat zou ik het liefst willen in Thailand).
Zou u nog een reactie willen geven als u uw tijdindicatie voor mij zou veranderen?
Bedankt, Frank
Houd rekening met grote afstanden tussen steden etc. die niet echt lopend te doen zijn. Niet in elk dorpje kun je ook overnachten dus bekijk van te voren goed wat je wil. Er rijden ook Greyhoundbussen snachts van plaats naar plaats mocht het een keer tegenzitten.
Jou zo horende minimaal 2 maanden, 3 maanden zou ik weer erg lang vinden voor het stuk Brisbane-Melbourne. 2,5 maand dan
Wij zijn afgelopen juli en augustus van Cairns naar Sydney gegaan. We hebben veel mooie dingen gezien, maar Byron Bay was het hoogtepunt. Met name de relaxte atmosfeer was leuk, hippies tussen surf dudes. Ook mooi strand en goeie branding voor beginners om surflessen te nemen. Als je in Brisbane begint zou je eigenlijk ook een paar dagen naar Fraser Island moeten gaan. Dat ligt een halve dag rijden boven Brisbane, dus de verkeerde kant op, maar is zeker de moeite waard om te doen.
persoonlijk vond ik Byron Bay iets te toeristisch maar ben het er mee eens dat het daar erg mooi is. Mocht je er wel van houden sla dan ook Nimbin niet over. Ligt in de bergen daar en is een hippy dorpje. Er wordt volop wiet verhandeld dus wees niet verbaasd als iemand vraagt of je wat wil kopen Gewoon geinig om geweest te zijn.