Backpacken met een lege tas

Hoi allemaal.

Ik heb op dit moment 5 maanden in Oeganda vrijwilligerswerk gedaan. Ik ben van plan om te gaan backpacken in tanzania maar heb geen zin om de hele tijd met zo’n gigantische en opzichtige tas rond te sjokken.

Ik wil dus 3 shirtjes en 1 of misschien 2 spare broeken meenemen en dan de rest onderweg kopen / kleren laten wassen.

Wie weet meer over 2e hands kleren in Tanzania. Kan dat (als in Oeganda) in elk redelijk dorp of is dit een gedoe. Wat betaal je voor kleren?

alvast bedankt

Groetjes

Jan

Ben je serieus Jan met e.d. vraag? Kan mij het niet voorstellen namelijk…

Gr. Hans
www.come-along.nl

Hoi Jan,

Ik ben zelf 5 x een maand in Tanzania geweest en heb dan wel een rugzak bij me omdat ik graag film en fotografeer en ook van m’n eigen kleren houd al hoeven dat er niet veel te zijn. Ik denk dat je met 3 shirts makkelijk 5 maanden doorkomt, een emmer en een sopje en de zon om te drogen zijn overal vooradig als je in de buurt van een dorpje/stad bent. Neem wel ook iets met lange mouwen mee. Zelf kochten we vaak mooie kanga’s, dat zijn die kleurige lappen (Nederlands fabricage, maar vooruit) waar veel vrouwen hun kleren van maken of gewoon als doek omwikkelen. En natuurlijk kan je op elk marktje kleding kopen, vaak Europees ingezameld voor een goed doel. De prijs weet ik niet, zal best meevallen als je het met een inlandse kennis koopt want anders zullen ze graag het tiendubbele proberen.

Hoop zelf Maart 2010 weer in Tanzania te belanden. Mis het na 5 jaar in andere landen geweest te zijn flink!

Fijne reis. Groetjes Marjolein

Hm wat heb je nu allemaal in je tas dan??? Want ik reis ook met weinig kleding, maar toch zit mijn tas vaak vol, bijvoorbeeld met fotoapparatuur + snoeren en opladers, leesboeken en reisgidsen, toiletspullen en een EHBO-kitje, dat soort dingen. De kleding maken echt niet de bulk van mijn bagage op.

Tweedehands kleding kun je makkelijk kopen in Tanzania maar dan reis je uiteindelijk toch weer met een (over)volle tas??

Hm ik probeer me een beeld te vormen van je situatie maar het lukt niet zo goed… :slight_smile:

En ‘laten wassen’ tja het is een optie maar je kunt het ook zelf doen.

Ja bedankt voor de tips.
Ik heb nu ook niks van EHBO spul bij en heb alleen een kleine camera met een kabeltje en een telefoonoplader die overigens ook als leeslampje dient. 2 boeken mee de rest ruilen. tandeborstel, minizeepje, minihanddoekje etc. In mijn geval waren kleren zeker 80% van de inhoud van mijn tas alst niet meer is.

En ik snap dat ik ook zelf kan wassen wat ik idd meestal zal doen, dat was meer een typfoutje in de haast denk ik.

@reinierniethier / / Ik heb al een Rugzak voor ongeveer 3,30 euro hier tweedehands gekocht dus heb daar al de middelen voor.

je kan ook je backpack ruilen tegen een rugtasje, werd mij wel vaak voorgesteld… wat heb je nog meer nodig dan een beetje kleding en tandenborstel? Beetje afdingen op de markt voor 90-er jaren kleding!