Backpacken Marokko zomer 2012

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in de zomer van 2012 naar Marokko.
We gaan 3 weken backpacken.
Wie heeft er tips en/of adviezen welke route we aan kunnen houden?
We vliegen op Marrakech en vertrekken ook weer vanuit deze stad.
Alvast bedankt!!

Groetjes
Nicole

Beste Nicole,

**Ik help jullie graag. **

Ten eerste heb je qua vervoer als backpackers vanuit Marrakech een paar goede vervoers opties:
Namelijk :
**1. Trein (http://www.oncf.ma/) **
en twee goede busmaatschappijen
**2. bus maatschapij Supra tours (**http://www.supratours.ma/)
en/of
3. bus maatschappij CTM (www.ctm.ma/)
4. eventueel zelf een auto huren.
5. vanuit Marrakech kun je ook redelijk goedkoop excursies boeken, voor een of meerdere dagen

Met drie weken hebben jullie tijd zat een grootdeel van Marokko te zien. ik wil wel een balletje op gooien voor een route door Marokko. laat maar weten hoe jullie door Marokko willen reizen en ik help jullie veder.

Ik werk een paar keer in het jaar als reisleider in Marokko en heb weleens zelf een paar keer groepsreizen georganiseerd en uitgevoerd, waarvoor ik zelfs een website heb:
www.passievoormarokko.nl

ik vindt het altijd leuk als ik hoor dat mensen op vakantie naar Marokko willen.

mvg,
Mohamed

Hoi, hoi,

In welke maanden wil je gaan backpacken?
Het is namelijk erg heet in de zomer op de meeste plekken!
Ik kom heel graag in Marokko en organiseer er ook reizen met veel liefde en plezier, maar niet in de maanden juli, augustus en het eerste deel van september!

Mocht je wel gaan en niet met een organisatie mee willen, dan raad ik je aan om een goede reisgids te kopen zoals de Trotter of Lonely planet.
Daar staat alles in wat je wilt weten en in het tijdsbestek wat jullie hebben kun je heel veel zien.
Als je geen auto gaat huren en niet steeds met de bus wilt(ze rijden namelijk niet overal), kun je ook een taxi nemen. Een grand taxi brengt je waar je heen wilt. Wel goed onderhandelen en onthoud dat er meerdere mensen meerijden.

Veel plezier en als je nog vragen hebt, laat maar weten.

Hej Mohamed,

Ik en mijn vriendin gaan ergens komend najaar 3 weken met de rugzak door Marokko trekken. Aangezien we het zo goedkoop mogelijk willen houden zullen we vooral met de lokale treinen en bussen op de hort gaan.

We hebben wat tips gekregen: Chefchouen, Fez, Merzouga, de toepkal-berg en Marrakesh.

We zouden graag een paar dagen gaan trekken door het Atlas-gebergt, maar we zijn dus nog op zoek naar specifieke trails.
Vooral het Marokko onder Marrakesh is blijkbaar ernom mooi en tegelijk ontoeristisch. Maar dit maakt dat het moeilijk is om hierover informatie te vinden. Als je ons hierbij wat zou kunnen helpen, that would be great!

Alvast bedankt

Heej, 2 jaar geleden heb ik ook samen met mijn vriendin een backpack vakantie gedaan in Marokko. Super mooi! niets regelen op voorhand, lekker daar doen. LP kopen en maar kijken waar je uit komt. Wij hebben geen auto gehuurd maar zijn alleen maar met bus, trein en dromedaris rond gegaan.

Atlas gebergte is super om te zien, en met CTM bus ben je voor een prikkie aan de andere kant uitgekomen. Ait ben haddou is echt de moeite waard om te bekijken, en zeker de woestijn in.

Veel plezier.!

Als je wandelingen wil maken in de hoge atlas kun je het dorpje imlil als uitgangspunt nemen. Van daaruit kun je vele wandelingen maken en ook de intensievere wandeling naar de top van de toubkal. Mocht je die trip gaan doen bereid je dan wel goed voor.

Verder wil ik ook even als referentie optreden voor passieVoorMarokko, de gids Mohammed is een topper en ik spreek uit ervaring :slight_smile:

Vanaf Marrakech lanhs de Dra valei tot aan de woestijn is een prachtige route. Onderweg veelzijdige uitzichten, mooie en goedkope accomodatie, en heel afwisselend. Zie bijgaande reportage (met kaarten): http://www.bovenland15.nl/Fotoos/2007Marokko/