Backpacken in zuid Italië - ideeën?

Hallo,

ik heb het plan om op de bonne fooi naar Napoli te vliegen, 3 weken te backpacken in Zuid Italië en retour te vliegen vanaf Bari naar Nederland .
Doel is om lekker langs de kust en een stukje binnenland de ‘voet’ van de laars te ontdekken (zie Italiaanse kaart :ITALY:).
Iemand daar ervaring mee?

• Wat zijn must sees?
  • Kan ik op de bonne fooi?
  • Hoe is het openbaar vervoer?
  • Is de sfeer even fijn als de rest van Italië?

Ben benieuwd of hier meer mensen zijn die dit wel eens gedaan hebben.

Groet, Frank :zon02:

Helaas pindakaas, geen reacties tot nu toe.

Ik ben van het zuiden alleen in Napels geweest. Dat vond ik (afgezien van de plekken waar de vuilnis al wekenlang op straat stond omdat de vuilnisdiensten weer eens staakten) een erg mooie stad. Italië kent een beperkt treinennetwerk. Zodra je afwijkt van de grote doorlopende spoorroutes wordt het al snel behelpen. Wat wel erg nuttig is, in ieder geval tussen Napels en Sorrento is de Circumvesuviana: een soort bovengrondse metro die diverse interessante plaatsen aandoet, zoals Pompeii en Herculaneum. Beide plekken kan ik je zeker aanraden, evenals de Vesuvius.

Dag Theo,

bedankt voor uw reactie.
Ik heb je tips genoteerd! Vast dat ik, met nog andere tips, tot een mooie route ga komen.
Betreft het openbaar vervoer; ik denk dat ik dat ook juist zoek: niet de innercity (bij wijze van spreken), zolang ik maar van A naar B kan met bussen, kleine spoorlijnen etc.

Groet, Frank

Hoi frank,
hoe is het verlopen, ik heb nl hetzelfde plan maar dan anders om. Is het openbaar vervoer te doen. Veel campings onderweg ?
Groetjes Ireen

Dag Ireen,

De reis staat in de planning voor aankomende zomer (augustus).
Ik merk dat het lastig is om goede informatie over Zuid Italië te vinden als het om backpacken gaat.
Ook las ik net een nogal negatief item over Zuid Italie: Business AM - Business 24/7
Ondanks dat ga ik verder met mijn zoektocht. Mocht jij nog leuke sites tegen komen, hoor ik dat graag.

Groet, Frank

Treinen zijn eenvoudig te plannen op www.trenitalia.com (tevens beschikbaar in het Engels). Als je kiest voor data die in de buurt liggen (maximaal 1 week in de toekomst) zie je ook meteen de prijzen erbij.
Bussen gaan volgens mij per provincie. In Campania kun je bijvoorbeeld terecht op http://www.unicocampania.it/.